handdator

Visa fullständig version : Tv3+



Tias
2008-10-21, 21:32
TV3+ en trevlig dansk tv-kanal, som jag alltid har haft tillgång till under 5-6åren jag haft viasat. men nu har dom helt plötsligt tagit bort den ur utbudet. man måste väl abonnera på nått annat för få den.

Är det fler än jag som tappat den kanalen?

wildone
2008-10-22, 20:14
Den är borta här också, på en orginalbox såg jag meddelandet. Denna kanal ingår inte i ditt abonnemang, ring kundservice....bla bla bla.

Det ligger dock kvar på deras hemsida..ska fan ringa och härja imorgon..avtalsbrott!!!! =)

DennisOlof
2008-10-22, 21:12
Ingår inte TV3+ i enbart danska CD utbudet, om så är fallet ska man ju inte kunna se på den med ett svenskt CD kort. Eller har jag fel ?

wildone
2008-10-22, 21:29
Den ligger med som kanal på hemsidan under utbud iaf, och fram tills någon vecka sen fungerade den.

Kabe
2008-10-22, 21:55
Där var ingen problem med kanalen under dagen, tror det beror på att dom visar Champions League. Det var det samma i går kväll. Tyvärr.

Tias
2008-10-24, 14:50
Japp det var nog pga champions league, nu kan jag se den igen.

Typiskt då man ville se Ålborgs championsleaguematch.

Tias
2008-11-04, 19:17
Jag blir riktigt sur på viasat, bara för det är champions league så låser dom kanalerna Viasat 4 och tv3+ övrig tid går dom se på som vanligt :angry:

har man alla paket så borde man rimligtvis även kunna se dessa kanaler.


Skulle verkligen va roligt få veta varför dom gör sådär, besviken på viasat. dom kommer nog få höra mitt missnöje :P

DennisOlof
2008-11-04, 20:35
Tias, har säkert att göra med avtal osv, därav dom måste kryptera kanalen.

Antar att det endast ska visas på Calan+ Sport kanalen eller något.

Djinn
2008-11-05, 14:10
Nu är det ju som så att Viasat är de som äger rättigheterna till Champions league i Norden.
Detta innebär att de har rätt att visa samtliga matcher, och det har de gjort förut också.
Men nu är det ju såhär att Viasat lanserade sina "nya" kanaler Motor och Fotboll, och för att kunna se de matcher som inte sänds i TV6 så vill Viasat att de svenska kunderna skall ta ett abb på deras sportpaket. Vet inte om det är likadant i Norge och Danmark, att TV6 släcks under sändningen av fotbollen, men jag misstänker starkt att det är så.
Så precis som ni egentligen redan visste, så är det av ren girighet som ni inte kan se TV3+ och Viasat4 under champions league-kvällar.

matte
2008-11-06, 20:12
3+ står ju med i deras programpaket underhållning på deras hemsida.
Då borde de väl inte få koda den?
Ska man inte ha åtkomst till en kanal som man betalar för?

music4keep
2008-11-08, 21:45
Tja, så här är det. Om Via köper rättigheterna får de betala multum om alla får se på matcherna, men om endast danskarna får se dem blir det bra mycket billigare. Samma gäller även om matchen visas i övriga länder, men på de nationella kanalerna. Dessutom får de reklamintäkter per kanal, d.v.s. reklamintäkt för sverige, reklamintäkt för danmark osv osv. Helt ok, om det inte vore för det att när man tecknade abonnemanget så skulle kanalen ingå och nu plötsligt går det inte att se alla program? Det kallas avtalsbrott enligt Avtalslagen även i strid med Avtalsvillkorslagen i konsumentförhållanden (se villkorslistan som är bilaga till art. 3.1 avtalsvillkorsdirektivet som AVTL grundas på). Ingår kanalen när avtalet tecknats då gäller det alla program, såvida inte Via informerar om att så inte är fallet. Ingår kanalen i utbudet i marknadsföringen och utan förbehåll men så inte är fallet, då blir det otillbörlig marknadsföring enligt marknadsföringslagen. Anledningen till detta är att det kan påverka konsumentens affärsbeslut. Att inte informera om att kanalen inte ingår till 100% är ett otillbörligt undanhållande och därmed blir marknadsföringen otillbörlig, inte bara enligt MFL, men även enligt UCP (unfair commercial practises directive), eftersom det är fråga om gränsöverskridande marknadsföring och MFL grundar sig på UCP (direktivet). Mitt tips är att kontakta Via och hävda avtalsbrott samt otillbörlig marknadsföring, samt om det inte blir rättelse anmäla saken till Konsumentverket.