handdator

Visa fullständig version : Titta på tv från jobbet



andreas79
2008-10-25, 16:48
Om man e lite sportnörd och vill kunna kolla på en tvsändning via datorn på jobbet hur gör jag då?

Jag provade logga/ansluta på hemdatorns ip via webläsaren och fick upp en meny och jag klickade på "VLC".
Sen kom sändningen aldrig igång!! Krävs något mer?

vip0963
2008-10-25, 18:46
Har du vlc plugin till webläsaren på datorn på jobbet? eller kan det vara någon brandvägg som stoppar strömande video?

typhoon
2008-10-25, 18:48
Har du portforwardat VLC streamen i din router?

andreas79
2008-10-25, 20:38
Ja inga problem med portforward.
Jag tror det har att göra med kvaliteten och bandbredd? Kanske för slött med dsl?

gump
2008-10-25, 23:13
att streama rådatan ut från ett adsl är för slött. du måste skala ner kvalliteten i så fall. PLI images har nått som heter zapstream. jag gjorde en sök på zapstream åt dig.. http://www.comhit.net/search.php?searchid=398032

om man låter en vlc server streama kanal/erna nerskalat så ska de funka.

andreas79
2008-10-26, 09:04
Okay, tack för alla svar.

Jag kan alltså inte begränsa kvaliteten i det befintliga web-interfacet som redan finns med funktionerna web-x-tv och vlc?

hingstin
2008-10-27, 10:25
Hejsan

Det finns ett sätt du kan se tv "överallt" SLINGPLAYER!

om du skaffar dig en slingplayer kan du ställa in kvalitet mm och se överallt där det finns tillgång till "internet" t.o.m i Mobilen :lol::whistle::whistle: :D

Slingplayer e en "låda" som konverterar o streamar ut det mesta, du kopplar din digibox, pc, dvd gamla vhs:en, or whatever.... till den och ´det förmedlas ut på nätet med de inst . du gjort! :thumbup:

~G