handdator

Visa fullständig version : Viasats tvillingkort



thriller
2008-11-09, 01:30
Jag har ett viasatabbonemang och funderar på att skaffa tvillingkort till det.
Men enligt viasats hemsida måste man koppla in alla mottagarna i telefonuttaget för att bekräfta att de står i samma hus. Går det att komma runt detta på nått sätt?

Grejen är den att jag har ett par relookboxar varav en står i min övernattningsbostad men i den bostaden finns ingen möjlighet till internetuppkoppling (dvs CS är uteslutet).

kronblom
2008-11-09, 08:13
Bullshitsnack från Viasat, det funkar överallt!

bjornsson
2008-11-09, 09:09
ja de kan ju inte tvinga en att ha telefonabonnemang bara för att kunna se på TV

thriller
2008-11-09, 10:27
Är det bara om man använder deras mottagare som de måste vara inkopplade till telenätet eller ljuger de helt och hållet? Någon som provat?

Spidde
2008-11-09, 11:08
Du behöver INTE vara inkopplad till telenätet oavsett box.

thriller
2008-11-09, 16:58
Du behöver INTE vara inkopplad till telenätet oavsett box.

Ursäkta om jag är jobbig men hur vet du detta? Egen erfarenhet? Isåfall vilka boxar har du? Eller är det nått du gissar eller har hört?

För enligt viasat själva så måste båda boxarna vara kopplade till telenätet för att det skall fungera. Men de ljuger alltså folk rakt upp i ansiktet för att de vill tjäna några kronor extra?

trollhattan
2008-11-09, 17:10
Du behöver INTE vara inkopplad till telenätet oavsett box.

what he said

matkoh
2008-11-09, 17:14
Hmmm.

Jag körde ett tag med tvillingkort & då en box i stugan (utan telefon), funkade utan problem. Ringde faktiskt och hörde med ViaFnatt, och de sa precis som du säger "Boxarna MÅSTE vara inkopplade på telefon-nätet". Ringde igen ett tag efter jag fått boxarna och vill få en uppdatering-signal till stugan, fick den på en gång. Då frågade jag hur det kunde komma sig att boxen funkade TROTS att jag inte hade telefon i stugan killen på Via muttrade något om PPV då.

thriller
2008-11-09, 17:55
Låter bra det där. Testar nog att teckna ett tvillingabb då.
Elakt av viasat att ljuga sådär bara :)

trollhattan
2008-11-09, 18:04
Förut så var det i alla fall för att Ticket funktionen skulle funka då boxen ringde upp viasat via telenätet för att köpet skulle gå igenom, idag beställer man väll via hemsidan ? (Det gör man på CD i alla fall :D )

majos3
2008-11-09, 22:56
Ursäkta om jag är jobbig men hur vet du detta? Egen erfarenhet? Isåfall vilka boxar har du? Eller är det nått du gissar eller har hört?

För enligt viasat själva så måste båda boxarna vara kopplade till telenätet för att det skall fungera. Men de ljuger alltså folk rakt upp i ansiktet för att de vill tjäna några kronor extra?

Misstror du de svar du får, när de försöker hjälpa dig, så undrar jag varför du frågar? :question::question::question:

majos :) :)

Evex
2008-11-10, 23:52
även beställa filmer till datorn utan tele modem
( Obs dom säger så för att man inte skall ta och ge grannen eller din mosa ett kort ) du kan få en gammal Nokia av mej eller en pace eller en samsung

snutteb
2008-11-12, 23:03
har 4 kort från viasat på fyra olika platser funkar perfekt, så är man fyra o dela priset med hehe

thriller
2008-11-13, 20:13
Misstror du de svar du får, när de försöker hjälpa dig, så undrar jag varför du frågar? :question::question::question:

majos :) :)

Då man hittar information på internet så skall man vara källkritisk.
Det finns en STOR drös med folk som svarar på frågor de inte har en aning om svaret på.
Fast jag antar att du tror på allt som står i tidningen också, eller? :)

Dessutom var bindningstiden på erbjudandet jag fick 24 månader och det blir ju en del pengar att slänga ut i onödan ifall jag inte har nån nytta av tvillingkortet. Därav min kritiska hållning.

majos3
2008-11-14, 15:16
Då man hittar information på internet så skall man vara källkritisk.
Det finns en STOR drös med folk som svarar på frågor de inte har en aning om svaret på.
Fast jag antar att du tror på allt som står i tidningen också, eller? :)

Dessutom var bindningstiden på erbjudandet jag fick 24 månader och det blir ju en del pengar att slänga ut i onödan ifall jag inte har nån nytta av tvillingkortet. Därav min kritiska hållning.

Och du har kommit till källan här nu????????

majos :) :)

ibi
2008-11-14, 19:10
Du kan alltid säga upp ditt tvilling ab den är inte knuten,bara huvud ab är knuten.Mvh Ibi

matte
2008-11-15, 16:38
Du kan alltid säga upp ditt tvilling ab den är inte knuten,bara huvud ab är knuten.Mvh Ibi

Vill skaffa en mottagare med hårddisk för viasat och frågade om de hade några erbjudanden nu.

Fick till svar att om man tecknar tvilling (89/mån + 290/år korthyra) så får man köpa en box för 495.

Fick dock inte klarhet i hur länge man var tvungen att köra tvilling i så fall.
Är det någon som vet?

Eller kan man göra en fuling och säga upp det månaden efter, bara för att få boxen "billigt"?

ibi
2008-11-16, 17:50
Det vett jag inte om du kan skaffa hårddisc boxen med en tvillings abb, ofta ärbjuder de bara vanlig enkel box.Men skaffar du huvud abb med hårddisc boxen så det går nog.Mvh Ibi

music4keep
2008-11-23, 17:37
Även om det Viasat skriver uppfattas här som dravel, krävs det inte mycket till uppdatering i boxarna för att de ska kunna kontrollringa Viasat vid användning av tvillingkort. Den funktionen finns t.ex. i Brittiska NDS-boxar och vad säger att den inte skulle kunna finnas eller användas i Viasats NDS-boxar???

Djinn
2008-11-23, 17:51
Om de inför dylik funktion skall fanimig Viasat stå för mitt telefonabbonemang.

atomized
2008-11-23, 18:06
Om de inför dylik funktion skall fanimig Viasat stå för mitt telefonabbonemang.

Precis! Viasat får nog svårt att driva igenom kravet att alla kunder ska ha ett gammaldags telefonabonnemang.

Många ungdomar idag väljer bort fast telefoni och är nöjda med att använda sin mobiltelefon för all telefoni. Skall de då inte kunna teckna Viasat:s "hela-huset" abonnemang eller vad det heter? Tror ni att Viasat frivilligt avsäger sig en sådan stor och växande målgrupp?

ibi
2008-11-25, 23:52
Tvillingkorten är inte bunden!!!! Det kan man alltid säga upp men huvud abonnemanget säger de att du skall förlänga 12 eller 24 mon ofta är det 24 monader. Boxen du får är Pace. Nu har de erbjudande om hårddiskboxen för 0kr om man tecknar sig för HD kanaler 99kr i 24 monader. Hur vet jag det?DE ringde mig o erbjöd det, tackade nej till.Kostnad 319+99+590 för kort avgift. Mvh ibi

Sista_Bossen
2008-11-26, 17:24
tecknar du tvilling med box (vanlig eller PVR) så tecknar du tvilling på 24 månader.
Förlänger du huvudabbonemanget med box (vanlig eller PVR) i 24 månader så kan du teckna ett löpande tvillingkort, eftersom du redan har utrustning.

OnT: du behöver inte koppla in telefonkablarna.

Sista_Bossen
2008-11-26, 17:28
Tvillingkorten är inte bunden!!!! Det kan man alltid säga upp men huvud abonnemanget säger de att du skall förlänga 12 eller 24 mon ofta är det 24 monader. Boxen du får är Pace. Nu har de erbjudande om hårddiskboxen för 0kr om man tecknar sig för HD kanaler 99kr i 24 monader. Hur vet jag det?DE ringde mig o erbjöd det, tackade nej till.Kostnad 319+99+590 för kort avgift. Mvh ibi

Han som ringde snackar massa strunt.
Klart tvillingab kan ha kontraktstid.
Och du kan inte få en inspelningsbar HD-mottagare för 0:-.

wildone
2008-11-26, 17:31
Nu vet inte jag hur det är idag, men när jag tecknade fyrling så fick jag boxarna (enklaste modellen) på köpet och tvilling.trilling och fyrling ligger som löpande abonnemang. Det är väl två år sen jag tecknade mitt. Även mitt huvudabb ligger idag som löpande.

Sista_Bossen
2008-11-26, 17:52
det känns lite skumt att ett företag skickar ut tre digitalmottagare gratis för något som kostar 197:- per månad och har en kalendermånads uppsägningstid :)

wildone
2008-11-26, 17:57
det känns lite skumt att ett företag skickar ut tre digitalmottagare gratis för något som kostar 197:- per månad och har en kalendermånads uppsägningstid :)

Glöm inte 3x25 meter kabel och ett quattro-LNB som jag också fick på köpet.

ibi
2008-11-26, 23:48
Sista Bossen: Det är jag som pratade med försäljaren o inte du eller hur!!!!!! Oavsett om du jobbar åt dem eller inte. Tror du inte det jag skrev ring du dom o fråga Om du kan få ett HD box för 0 kr om man tecknar sig för HD kanaler 99kr/mon. Mvh ibi

Sista_Bossen
2008-11-27, 18:40
Sista Bossen: Det är jag som pratade med försäljaren o inte du eller hur!!!!!! Oavsett om du jobbar åt dem eller inte. Tror du inte det jag skrev ring du dom o fråga Om du kan få ett HD box för 0 kr om man tecknar sig för HD kanaler 99kr/mon. Mvh ibi

Jag har inte sagt att jag jobbar där, men nu säger du något helt annat.
Ja: du kan teckna hd-abb och få en hd-box gratis.
Nej: du kan inte teckna hd-abb och få en inspelningsbar hd-box gratis.

ibi
2008-11-27, 23:41
Jag säger som jag sagt innan: Man kan teckna HD abb för 99kr/ mon och få en HD box för 0 kr. Det har jag sagt hälla tiden vad är så svårt att fatta ? Alltså man skall ha vanlig guld abb 319kr i mon + HD kanalerna som kostar 99kr i mon då for man HD boxen för 0 kr.( inte hårddiskboxen) Detta vill dem göra för om man har HD kanaler och vanlig abb får man ett annat kort som går ej längre att dela.(Här kanske har jag fäll men så hörde jag) Mvh ibi

Sista_Bossen
2008-12-02, 16:06
Jag säger som jag sagt innan: Man kan teckna HD abb för 99kr/ mon och få en HD box för 0 kr. Det har jag sagt hälla tiden vad är så svårt att fatta ? Alltså man skall ha vanlig guld abb 319kr i mon + HD kanalerna som kostar 99kr i mon då for man HD boxen för 0 kr.( inte hårddiskboxen) Detta vill dem göra för om man har HD kanaler och vanlig abb får man ett annat kort som går ej längre att dela.(Här kanske har jag fäll men så hörde jag) Mvh ibi

Vad otrevlig du låter.
Det du skrev var följande "Boxen du får är Pace. Nu har de erbjudande om hårddiskboxen för 0kr om man tecknar sig för HD kanaler 99kr i 24 monader."

Pace-boxen är alltså den inspelningsbara HD-boxen, den utan hårddisk är av märket samsung.
Och nej, du får inget annat kort.

Evex
2008-12-02, 19:02
Du har Rätt men Fel ': Om du idag har ett abb till din pace så är kortet bara boxid låst
men för att titta på din nya hd-box så måste du aktiver kortet i den boxen som är boxid låst pressis som pace fast ett annat nr funkar hur bra som helst i en db också oj glömde om du vill se på via-hd så måste kortet sitta i vias hd-box efter som dom kör olw låsning på dom kanalerna