handdator

Visa fullständig version : Kan bara se gratis kanaler, får inte bild på filmkanaler som jag betalar för



dave_swe
2008-11-12, 20:23
Hej,

Allt funkade finfint fram till i söndags, men nu får jag det inte att funka!

Jag har kollat med ComHem och mitt kort är aktivt (jag har betalt), men jag kan bara se gratis kanaler. Kan inte se extra kanaler så som filmkanaler från CANAL+

Server kör jag på Linux, Debian
Använder Newcamd + mgCamd och URL via dynDNS

DynDNS, ok! Har ett ip som stämmer med mitt nuvarande ip.

Har startat om server och box flertal gånger i olika steg efter att provar att ändra lite i mg_config.

Några tips??

Tack på förhand!!

Med vänlig hälsning
/Dave

PS: Ber om ursäkt för särskrivningar :DS

atomized
2008-11-12, 21:57
Troligen har väl kortet inte blivit uppdaterat. Prova att sätta in det i originalboxen nån timme.

dave_swe
2008-11-13, 17:28
Tack :-)

Jag startade Newcamd + mgCamd på min DM500 och satte kortet i boxen, detta uppdaterade kortet så att det nu funkar i Linux servern.

Mvh
/David

ziggy
2009-01-10, 16:41
tjena gott folk. den 8de kl 00:00 tror jag det va, så slutade helt plötsligt ett antal kanaler att fungera, bland annat tv3 och kanal 5. mycket märkligt, då vissa betalkanaler fungerar. som t.ex tv4 komedi och guld. någon som har en aning vad som kan ha gått snett?

ha de fint

DennisOlof
2009-01-10, 21:56
Det är viktigt man ser till att kortat kan uppdateras när sådant skickas ut via satellite, kabel osv. Annars kan man få problem med att det slutar att fungera.