handdator

Visa fullständig version : Mediaportal rc4 mdapifilter 3.2



poppsy
2008-12-18, 16:22
Har inst vista 32b ultimate alla uppdateringar senaste drivisar till allt inkl tv kortet floppy dvb-c. Laddat ner mediaportal inst mdapifilter mm enligt guider som finns. Men hur fasiken söker jag kanaler. Kan ju nämna att jag skall använda den mot en cs-server så jag kan se kodade kanaler. Har märkt att när jag avinst mediportals server/klient kan jag söka efter kanaler. Men då går det ju inte att inst mdapifilter. Hittar ingen mediaserver mappar. Vad gör jag för fel. Börjar att slita mitt hår det lilla som jag har kvar

trug
2008-12-18, 18:14
Du bör söka efter kanalerna innan du installerar MDAPI. Sökning görs i TV-Server Configuration -> TV Servers -> (datornamn) -> (TV-Kort).

Var menar du att du kan söka kanaler när MediaPortal och TV Servern är avinstallerade?

poppsy
2008-12-18, 18:45
Lite otydlig kanske

Mediaportal inst utan server tilläget kan jag söka kanaler. Typ capture card å sen söka kanaler.
Man när jag har server inst så finns det inget capture card å sen söka kanaler ??

hmlrs
2008-12-18, 19:01
Du behöver TVserver för att MDAPI ska fungera, eller har jag misstolkat diin tydlighet? Annars precis som TRUG säger, det gamla serverlösa MP utvecklas inte längre.

Så installera MP med TVserver så är det inga problem att scanna kanalerna.

poppsy
2008-12-18, 19:20
Det är det som är prob

Har inst MP + server men kan inte scanna kanaler finns inte capture card å sen scanna

Inst utan server delen då finns capture card å sen scanna kanaler

poppsy
2008-12-18, 19:50
aaa nu gick det upp ett ljus men

startar mediaserver config får upp rutan loga in på databasen

user id
pass

pass ska ju vara mediaportal men user id då

Har ju inte fått välja det

hmlrs
2008-12-18, 20:05
Är det inte ifyllt något i user? Det ska det vara när rutan poppar fram. Du ska endast behöva använda MediaPortal som lösen, sen ska det fungera.

poppsy
2008-12-18, 20:08
jodå user är "sa"

men det fungerar inte

hmlrs
2008-12-18, 22:55
jodå user är "sa"

men det fungerar inte
Om inte minnet sviker mig så är det "MediaPortal" som är lösen, notera
att det är case sensetiv.

poppsy
2008-12-18, 23:13
Om inte minnet sviker mig så är det "MediaPortal" som är lösen, notera
att det är case sensetiv.

Hjälper inte

Lyckades
felet låg i tangentbordet. Äntligen inne så långt, nu är det bara resten kvar