handdator

Visa fullständig version : Cubecafe Prime och mgcamd



Intruder
2009-01-17, 21:31
Hej finner ej några emu Images som fungerar på cubecafe prime, efterföljaren till 250 s. Fann ett emu toolkit för att manuellt installera mgcamd på officiella Imager men får det ej att fungera. Är det någon som vet om det finns någon klar images eller hur man manuellt installerar emu.
Tacksam för svar

atomized
2009-01-18, 00:36
På www.denktenk.com (som är den främsta siten vad gäller Relook) så finns Highland 2.17 PAL for Prime-s att ladda ner. Den innehåller emus.

Intruder
2009-01-18, 09:47
Det är just den jag har provat, och mottagaren godkänner den vid uppdateringen men det blir bara Panic i displayen. Har även provat Cubecafe Prime för 350 s som den också godkänner men med samma resultat. Provar man en Imagefil från 200s eller 250s så säger mottagaren ifrån direkt. Innan jag började att Flasha gjorde jag en backup på orginalfilen och dess storlek var ca 8mb och alla filer man finner på ex denktenk ligger på 6 mb. Det var på denktenk som jag hittade toolkittet för Emu. Har laddat ner många filer som heter Cubecafe Prime , men när man packar upp dem är de ofta för Cubecafe 350s prime.

atomized
2009-01-18, 12:53
OK, jag har ingen egen erfarenhet av Cubecafe Prime. Såg bara att det fanns en image för den på Denktenk.
Ev. kan du testa och se om du kan hitta någon "clean image" att ladda in för att riktigt rensa mottagren innan du lägger in en ny image. Jag har gjort så på min 400S ibland.

Intruder
2009-01-19, 12:02
Jag har själv 2 st 400s som fungerar perfekt, till dessa finns det mycket filer och hjälp att få. Men nu när kompisen skulle köpa så verkar 400s inte gå att få tag i. Och han hade beställt en 250s, där vi såg att det fanns relativt bra med filer men fick denna Cube Cafe Prime s. Jag antar att det är bootloadern som sätter vilkoren med vilken flash som man får använda och är anpassad för mottagaren. Det finns en del enigma att prova men då försvinner väl bootloadern och jag har inte funnit någon som är anpassad för denna mottagare. Versionen är 1.2 på denna bootloader. Så jag har kört fast.

ab12cd34
2009-01-21, 12:25
Har laddat ner många filer som heter Cubecafe Prime , men när man packar upp dem är de ofta för Cubecafe 350s prime.
Rätta mig om jag har fel, men är inte det samma modell? ABCom IPbox 350 är en OEM-modell av CubeCafe prime.
http://www.denktenk.com/modules/dokuwiki/doku.php?id=oem

Intruder
2009-01-24, 00:19
Enligt vad jag har kunnat läst mig till så är ABCom IPbox 350 en OEM modell av CubeCafe prime 350. Men denna mottagare är efterföljaren till CubeCafe 250s Pvr och den accepterar som sagt även CubeCafe 350 Prime Image filerna men det blir bara Panic. Har nu provat Enigma och har på detta sätt fått den att fungera, dock tycker jag att den är instabil så jag skall prova att byta switchar, samt mgcamd och newcs. Ger detta ingenting får man prova en annan version av enigma eller sif team

snutteb
2009-08-15, 11:28
ladda in serial_uboot.img efter highland så funkar allt som det ska, inga problem alls , finns på denktenk