handdator

Visa fullständig version : Har jag gjort rätt?



John_Doe
2009-01-25, 11:06
Jag är en väldigt stor nybörjare på detta och skulle vilja veta ifall jag gjort rätt? Jag har följt den guiden som finns på http://www.dreamboxx.nu/wiki/index.php/MGcamd för att ställa in mgcamd på boxen.

Är detta rätt även för Relooks eller måste man göra nånting annorlunda?

atomized
2009-01-25, 11:43
Det allra mesta stämmer även på Relook, men det kan skilja lite beroende på vilken modell av Relook du har?

John_Doe
2009-01-25, 11:53
Det är en Mutant 200S och en Relook 400S.

Har lagt in Highland 2.17 på bägge och där verkar det ju finnas mgcamd redan från början men jag har uppdaterat den till mgcamd 1.31 för det var 1.26 innan.

Har sedan ftp:at över filen mgcamd.ppc och ställt in rättigheterna. Efter det så har jag följt det som står under konfiguration. Har allså inte lagt in mg_cfg iom att den fanns där med 1.26...

beson
2009-01-25, 12:16
Du ska använda mgcamd.ppc old

beson

John_Doe
2009-01-25, 13:44
Jo den har jag använt och sen döpt om den

atomized
2009-01-25, 15:11
Som beson säger, du skall använda den binären som heter "mgcamd.ppc_old". Men du får döpa om den till det som den ska heta för att det ska stämma med uppstartsscripten. På min 400S skall den bara heta "mgcamd".
På min 400S skall binären ligga i /var/emu och mg_cfg och newcamd.list ska ligga i /var/keys.
När du ftp:ar över filerna är det viktigt att ditt ftp-program står i läge "binary", annars blir filerna förstörda.

John_Doe
2009-01-25, 16:12
Hmmm vet ej ifall det är rätt då... Hade inte ftp progget i binary och har bara lagt över mgcamd.pcc_old och inte mg_cfg och necamd.list utan de fanns redan där iom att 1.26 redan var med i emun..

beson
2009-01-25, 17:36
Fungerade det med mgcamd 1.26 ?
Hur använder du boxarna ? Som server eller klient ?
Har du confat newcs.xml och newcamd.list rätt ?
Om det fungerade med 1.26 behöver du inte byta mg_cfg och newcamd.list.
I mg_cfg under AU ska A vara 1
AU
# 00 disable, no emm pids processed
# 01 enable, emm pids always processed for soft-au and shared cards
# 02 auto, emm started only if channel cant be decoded
# 03 process emm pids for network cards update only
A: { 01 }

beson

atomized
2009-01-25, 19:22
Hmmm vet ej ifall det är rätt då... Hade inte ftp progget i binary och har bara lagt över mgcamd.pcc_old och inte mg_cfg och necamd.list utan de fanns redan där iom att 1.26 redan var med i emun..

Om du hade en tidigare version av mgcamd installerad behöver du inte röra config-filerna. Bara ftp:a över binären och döp den till samma namn som den gamla binären. Det är viktigt att ftp-programmet står i läge binary. Kolla att byte-storleken på filen är samma efter överföringen.

John_Doe
2009-01-27, 22:56
Om du hade en tidigare version av mgcamd installerad behöver du inte röra config-filerna. Bara ftp:a över binären och döp den till samma namn som den gamla binären. Det är viktigt att ftp-programmet står i läge binary. Kolla att byte-storleken på filen är samma efter överföringen.

Sweet... De andra inställningarna som jag länkade till är likadant som det står där?

atomized
2009-01-28, 09:11
Sweet... De andra inställningarna som jag länkade till är likadant som det står där?

De enda inställningsfiler som behövs är mg_cfg och newcamd.list.
mg_cfg behöver oftast inte ändras på (brukar funka rakt av, man kan ändra "A:" för att få igång au).
I newcamd.list behövs bara en CWS-rad. Den kan du göra enligt guiden.