handdator

Visa fullständig version : Vilka Kanaler är möjliga att få?



slangan
2009-01-30, 11:57
Tänkte investera i dm800 och installera en parabol. Vilka kanaler kan man få med viasat kan man få hd kanaler? skriv gärna allt ni vet är helt grön på området och hittar ingen som ställt samma fråga nyligen. tänkte inte abbonera från viasat utan göra det på piratvis.:thumbup:

atomized
2009-01-30, 14:10
Det finns inga pirat-lösningar för Viasats HD-kanaler.

DennisOlof
2009-01-30, 15:06
slangan, vill du komma undan billigt är det absolut bästa alternativet att be någon som har t.ex Canal Digital att teckna ett tvilling abonnemang, dock har jag för mig korten är låsta till boxarna så du måste också få (eller köpa av honom) boxen och kortet.

Därefter betalar man mycket mindre än med ett vanligt abonnemang. Aja du fattar nog vad jag menar. Detta är ju inte tillåtet enligt CD och deras regler men inte direkt olagligt tycker jag.

gump
2009-01-30, 15:09
så lägger jag till att även om du skaffar abbonemang för viasat så kan man idag inte se på HD-kanalalerna på viasat. däremot fungerar HD-kanalerna på Canaldigital än så länge. viasat kör med en speciell chip-pairing på hd-kanalerna så funkar bara på orginal boxar. däremot funkar alla andra viasat kanaler på en dm800 med giltligt abbonemang.än så länge kan inte chip-pairingen förbigås.

slangan
2009-02-01, 12:32
okok, tack så mycket för era svar