handdator

Visa fullständig version : Problem med EPG i MediaPortal



mkuoppa
2009-01-31, 13:21
Jag har nyligen kört igång MediaPortal med cardsharing etc. Allt verkar funka bra så här långt förutom något som man förväntar sig bara ska fungera: EPG via Boxers DVB-T sändningar. Har testat olika inställningar i TvServer men ingen EPG verkar hämtas. Kör release 1.0 av MediaPortal. Och har faktiskt läst i MediaPortal manualen om EPG, men jag förstår ändå inte vad som jag gör fel.
Funkar EPG via marksändningarna för MediaPortal bra eller är det bättre att köra någon plugin för att tanka hem dom via nätet?

rask300
2009-01-31, 17:07
Det var så för mig med, när jag sedan kollade dagen efter så fungerade allt som det ska.
Efter första dagens strul har det fungerat kanon bra.

Jag vet inte exakt hur lång tid det tar för att EPG ska fungera, var bara att jag inte hade tid att kolla förens dagen därpå och då funka det.

mkuoppa
2009-01-31, 17:59
OK, kan vara så att jag inte varit tillräckligt tålmodig. Familjen tittar på TV med VMC på samma dator därför är min tid för tester av MediaPortal begränsad till sena kvällar och nätter. Låter den stå på över natten för att testa om EPG läses in. Svar på detta kommer alltså imorgon.

mkuoppa
2009-02-01, 12:27
Har låtit den stå på i flera timmar nu men ingen EPG dyker upp. Börjar fundera på att använda en plugin nu...

mkuoppa
2009-02-04, 21:03
Nu har jag fått EPG att fungera, pga grund av problem med avkodningen av två kanaler samtidigt testade jag att ta bort "Allow this card to be used for EPG grabbing".
Helt plötsligt fungerade EPG:n. Är osäker på om något annat kan ha påverkat men det är solklart att just den inställningen inte behöver vara i kryssad för TV-kortet.