handdator

Visa fullständig version : Terratec Cinergy C PCI HD CI och Tele2 Cabel TV



ses53
2009-02-04, 10:06
Först måste jag ber ursäkt på min dålig skriven svenska, jag är engelsktalande i första hand. Jag fick mitt DVB-C PCI kort igår, installerade kortet och drivrutiner i datorn och gjorde sedan en kanalsökning.
Jag hittade 12 kanalar vars nästan alla var betalkanalar som ju kraver en CA Modul och kort.

TV kortet hittade aldrig baskanaler som 1, 2 eller 4. Comedy Classics Channel är för tillfället inte kodat just nu hos Tele2 och jag fick ett fantastisk test inspelning kvalitet på denna kanalen så man kan säga att kortet fungerar på ett vist sätt.

Varje gång jag startade inspelninsprogrammet fick jag uppe ett meddelande att jag kunde ladda hem nyare drivrutiner för PCI kortet. När jag tog hem de drivrutinerna radderade de min första kanalsökning! När jag gjorde en ny sökning, fick jag upp endast 5 stycken Säsongskort kanalar och ingen av de ursprunliga kanalar som jag fick på första sökning. Nu det var väldigt konstigt!

Finns det ett "inbyggt" kort i dekoderna som Tele2 använda sig av som guidar dekodern till bas kanalana? Just nu jar jag inte en CA modul installerat. Om jag ringa till Tele2 säger de att de inte har support för Tv kort i datorn men jag tycker att det bör kunna hitta baskanalrna i alla fall.

Vad tror ni problemmet är? Tack på förhand.

MrBlue
2009-09-27, 14:57
Synd att ingen har svarat dig tidigare. Ditt problem ligger nog bara i inställningarna för kanalsökningen. Gissningsvis så har du inte sökt av alla frekvenser där Tele2 har sina kanaler. Generellt så verkar det vara så att Tele2 inte tillhandahåller denna information, så jag skulle nog tro att du måste köra dvbsnoop eller något liknande för att få fram informationen om vilka inställningar du ska ha.

Leatherface
2009-10-01, 22:03
Frekvenser: 306-530mhz
Symbolrate: 6875
Modulation: 64QAM
NIT (Nätid): 100

krypteringen är samma som comhem dvs Conax CAS5