handdator

Visa fullständig version : DM800 och Extern HD-mount



Rocky
2009-02-09, 20:14
Jag har läst, provat, vridit, vänt... ni fattar. Jag fixade det på min DM500, men nu får jag inte styr på grejerna.

Vem kan ge mig en "samhall"-manual över hur jag ska göra, med samtliga inställningar så kanske jag kan se felet.

Min burk har en utdelad mapp på en av diskarna och mappen heter hdd (har även en som bara heter movie). Datorns ip är 192.168.1.2 och DB's 192.168.1.4.

SKA ju inte vara speciellt svårt, men jag kanske blivit skadad eller så!

Stort tack om nån kan hjälpa.

gump
2009-02-10, 01:23
i mappen som du delat ut HDD har du mountat den HDD till /media/hdd på dreamboxen ?

i mappen HDD på datorn skapa mappen movie. då ska din dreambox hitta mappen under /media/hdd/movie

antingen har du skrivit fel här 192.168.1.2 och DB's 192.168.1.2 eller så har verkligen din dm800 och pc samma ip nr ?

jag har varit med om att NFS servern inte funkat i en av LT5 versionerna. men CIFS mount bör funka tycker man oavsett image eller version.

testa annars kopiera inställnnigarna efter din dm500.funkar de fortfarande inte så plocka bort dm500an. ifall de har med nån begränsning av hur många users som får köra på mounten samtidigt kanske..

Rocky
2009-02-13, 16:31
Jag skrev fel IP såklart. Nu är det ändrat. Det funkar liksom inte i alla fall. Jag fattar inte varför alltså. Nån?

Rocky
2009-03-01, 17:22
Jag bumpar det här. Jag får det INTE att funka när det gäller inspelning. Jag har lirat upp lite grejer från datorn med mediaspelaren. Jag har gett "777" för rättigheter osv. Men så fort jag trycker röd så blir det "mindre än 1Gb kvar". Tydligen så har jag inte gjort rätt och den pekar på Flashminnet i stället för hårddisken.

HUR gör jag. Tänk att jag är helt retarderad, ge mig en "Samhallmall", så blir jag glad. Jag kör PP1.3 nu.

matkoh
2009-03-01, 19:34
Hmmm.

Din inspelning MÅSTE peka på /hdd/movie, det är där inspelningarna hamnar. Så peka den rätt bara, funkar perfekt med symlänk.