handdator

Visa fullständig version : Dm-7025



Falcon30
2009-02-12, 12:33
Hej har en dm-7025 med dubbla tuners som jag inte vet hur jag ska koppla i hop dom.
enl manualen så kan man koppla dom på 2 sätt
1.equal to socket A
2:Loopthrough to socket A
vad är skillnanderna mellan de 2 varianterna?
när används UHF utgången?
många frågor blir det :)

//Peter

budhit
2009-02-12, 20:03
Vad har du för insignal, T, S eller C eller blandat ?
UHF ut används för om du inte har ex scart på tv eller vill köra vidare signalen till ex ett annat rum.

Falcon30
2009-02-12, 20:16
jag har C, japp jag vill ha signalen till 2 andra rum

budhit
2009-02-12, 20:50
Om du vill ha kabeltv C in till båda tuners kan du bygla ihop den 1a ut med den 2a in och välja "loopthrough", antennuttag till 1a in.
Men du kan "nog" bara få ut den kanalen som du tittar på ut på UHF (RF) !
Den 2a tunern är för inspelning (ganska säker).

Falcon30
2009-02-12, 21:20
om jag kan få 1 kanal från decodern ut till de andra rummen så är det ok, men via "det fasta" antennuttaget UHF på boxen så kan jag bara få ut den kanal som boxen står på ( har ju kanal 1-6 m.m analogt utan box) som vill ha med, med den gamla comhem boxen gick det att söka in ex discovery.
och på så sätt få både de analoga samt 1 digital kanal till alla tv apparaterna det är så jag vill ha det nu oxå.

Leatherface
2009-02-12, 22:36
båda tunerna är för inspelning... när du spelar in så använder den första lediga tuner så om kanalen du spelar in t.ex ligger på samma transponder/mux som den du ser på så använder enigma2 endast 1 tuner... så du kan spela in upp till 6 kanaler på varje tuner...
om du vill ha ut en annan kanal än den du ser på så kan du streama kanalen från web interfacet till en dator... du kan streama flera kanaler med så du kan få en kanal i varje rum sålänge det håller sig inom 2 transponders/muxar...

Djinn
2009-02-14, 08:37
Funkar det inte med T-kontakt och kabel?

Leatherface
2009-02-14, 16:23
varför T-kontakt och kabel då du kan streama det digitalt till varje rum och en annan kanal än den du ser på...

Djinn
2009-02-15, 13:37
Därför att tanken var att använda T-kontakten FÖRE dreamboxen, så slipper man hålla på att krångla med RF-ut och annat.
Som jag fattade frågan ville han ha ComHem-signalen in i 2 andra rum, och då förefaller T-kontakt vara enklaste lösningen.
Jag kan ju ha missuppfattat frågan.

Leatherface
2009-02-15, 14:53
enklaste lösningen om man har dator i dom andra rummen är väl att streama från boxen så behöver du inte dra nåt överhuvudtaget till dom andra rummen... vill du ha fjärr kan man ju alltid konfiga lirc eller liknande att skicka kommandon till webinterfacet för att byta kanal osv...