handdator

Visa fullständig version : ersätta Highland 2.17 PAL ?



mr_richard
2009-02-20, 06:38
Jag är less på denna av olika orsaker, kan någon ge tips på en kul ersättare? till min 400s

atomized
2009-02-20, 08:28
Jag kör Fantacy Neumo 2.13.6. Tycker den funkar bra. Vet inte om det skiljer så mycket från Highland.

mr_richard
2009-02-20, 09:44
jag har läst om den och det lutar åt det hållet. jag har inte full koll ännu, är allt inkluderat i den? som behövs för att använda den som en klient?

Jag har kollat nu och ska testa den när tiden uppenbarar sig.

atomized
2009-02-20, 14:36
Jodå. Finns både newcs och mgcamd. Finns nog en del andra emus också, men jag använder mgcamd för att koppla upp mot en newcs-server.

mr_richard
2009-02-20, 18:56
toppen! då känner jag lite mer optimism :P
FT2.13.6R2+Extras_r2_by_rizla3066.rar
börjar jag med

vip0963
2009-02-26, 19:21
om det inte är några av de extra funktionerna som finns i FT2.13.6R2+Extras_r2_by_rizla3066.rar jämfört med Fantacy Neumo 2.13.6 som du måste ha, så skulle jag välja Fantacy Neumo 2.13.6. Har läst att FT2.13.6R2+Extras_r2_by_rizla3066 är lite buggig och själv kör jag Fantacy Neumo 2.13.6 och är mycket nöjd med den, det jag väntar på är senaste versionen från neumoteam (3.1) som borde komma inom de närmaste månaderna.

mr_richard
2009-03-10, 18:56
jag har kört Fantacy Neumo 2.13.6 i tre dagar nu och har aldrig haft så lite problem tidigare. tre hängningar har inträffat vid byte mellan menyer, det är allt. Jag tog ur hårddisken när jag körde förra imagen för att det blev så mycket pixelbilder och sega kanalbyten som jag trodde berodde på disken.

Nu har jag inga sådana problem alls med disk i, jag inbillar mig att den är lite kallare dessutom, innan med disk så blev den väldigt varm vid nätagget. Men det kan vara inbillning :)

atomized
2009-03-10, 19:57
jag har kört Fantacy Neumo 2.13.6 i tre dagar nu och har aldrig haft så lite problem tidigare. tre hängningar har inträffat vid byte mellan menyer, det är allt. Jag tog ur hårddisken när jag körde förra imagen för att det blev så mycket pixelbilder och sega kanalbyten som jag trodde berodde på disken.

Nu har jag inga sådana problem alls med disk i, jag inbillar mig att den är lite kallare dessutom, innan med disk så blev den väldigt varm vid nätagget. Men det kan vara inbillning :)

Det finns två kända buggar:
1. Byt alltid kanal innan du stänger av boxen, annars kan den hänga sig vid avstängning.
2. Om du väljer att avbryta i dialogrutan för att avsluta en inspelning så startar boxen om.

Vet man om och kan leva med dessa buggar så funkar Fantacyteam 2.13.6 väldigt bra! :)

mr_richard
2009-03-19, 05:59
Det finns två kända buggar:
1. Byt alltid kanal innan du stänger av boxen, annars kan den hänga sig vid avstängning.
2. Om du väljer att avbryta i dialogrutan för att avsluta en inspelning så startar boxen om.

Vet man om och kan leva med dessa buggar så funkar Fantacyteam 2.13.6 väldigt bra! :)

De skulle jag lugnt kunna leva med, knappt värda att kallas buggar :)
däremot har ett av mina gamla problem uppenbarat sig igen, att boxen startar om sig (eller så gör den det vid normal uppstart) och startar med svart ruta med nydisk installationsmenyn, ibland om jag startar om den igen ett par gånger så startar den med alla inställningar intakta.

Visserligen har jag ju lärt mig att göra "default" inställningen med förbundna ögon men den tar ju lite tid med kanalsökningen så en lösning skulle sitta fint. jag ska testa utan disk ett tag om det är där problemet sitter.