handdator

Visa fullständig version : Lägg ner SVT HD!!



heeya
2009-02-22, 08:39
När jag jämföra SVTHD med BBCHD är det fan skillnad.När jag läser programtablå på Svt hemsida är det bara bredbild som gäller.
Jag fattar inte hur kan det kallas för hd kanal.Det är som att jag köper en hd video och när jag öppnar den och vill kolla så det är en vanligt dvdpelare.

Nu för tiden kollar jag bara BBCHD eftersom kanalen är helt fantastiskt och det behöver inte betala tv lisens heller:lol::lol:

K.K.
2009-02-22, 09:05
Det sänds trots allt en del HD-sändningar från SVT HD och mer kommer det bli. Så nog vill jag gärna behålla kanalen och se den utvecklas till en ren HD-kanal.

PS. Det är TV-innehav (och annat medialt av olika slag) som renderar avgift för TV-licens, inte vad man tittar på.

heeya
2009-02-22, 18:53
Det sänds trots allt en del HD-sändningar från SVT HD och mer kommer det bli. Så nog vill jag gärna behålla kanalen och se den utvecklas till en ren HD-kanal.

PS. Det är TV-innehav (och annat medialt av olika slag) som renderar avgift för TV-licens, inte vad man tittar på.

Dom flesta filmer på Svt är bredbild och jag har inte sett något hd film på svt:'(:'( och det är skillnad att vad man betalar när det gller BBCHD som är gratis:D:D

DennisOlof
2009-02-22, 21:29
heeya, jag vågar påstå att det tar tid för SVT att få ordning på tekniken. HDTV är dyrt speciellt utrustning och annat på produktions sidan.

Det kommer bli bättre med tiden, det finns ju för övrigt ganska få HDTV kanaler via satellit över europa än så länge.

_age_
2009-03-01, 22:26
Kollade på Vasaloppet idag, det var en jävla skillnad att se det i HD