handdator

Visa fullständig version : webcam problem i toshiba satellite pro s300



power28
2009-02-24, 10:14
Hejsan jag har ett problem med min nya bärbara dator det är en Toshiba satellite pro s300-125 med telenor mobila bredband. när jag la om min dator från vista till xp som man fick med när jag köpte datorn så sluta den inbyggda webcamen fungera jag använder camera assistant program vara då säger den fel så kommer det upp "webcam driver open fail. please restart camera or computer" vad ska man göra har varit kontakt med toshiba dom säger lämna in den då tänkte jag bara för sådant skit fel det borde finnas någon lösning...någon som har haft samma problem

atomized
2009-02-24, 12:59
Låter som att det saknas drivrutin för webcam:en. Prova att gå in på Toshibas supportsidor och se vilka nerladdningar som finns för din modell och Win XP. Hittar du nån som har med webcam att göra så installera den och se om det hjälper.

patrikeson
2009-02-24, 14:13
Ett annat tips kan vara att kolla så att kameran inte blivit inaktiverad i BIOSen. När jag bytte från Linux till XP på min Asus EEE så avaktiverade Windows webkameran.

Bara en tanke...
//Eson

power28
2009-02-24, 16:23
Ett annat tips kan vara att kolla så att kameran inte blivit inaktiverad i BIOSen. När jag bytte från Linux till XP på min Asus EEE så avaktiverade Windows webkameran.

Bara en tanke...
//Eson


Låter som att det saknas drivrutin för webcam:en. Prova att gå in på Toshibas supportsidor och se vilka nerladdningar som finns för din modell och Win XP. Hittar du nån som har med webcam att göra så installera den och se om det hjälper.


jo jag har provat och och ladda ner drivrutin på toshibas hem sida det var inge skillnad

men biosen har jag inte kollat men är lite dålig på bios vet inte vad jag ska kolla efter eller hur det står....något förslag
eller finns det någonstans man kan kolla hur biosen ska vara om det fin någon man kan läsa

patrikeson
2009-02-24, 20:59
jo jag har provat och och ladda ner drivrutin på toshibas hem sida det var inge skillnad

men biosen har jag inte kollat men är lite dålig på bios vet inte vad jag ska kolla efter eller hur det står....något förslag
eller finns det någonstans man kan kolla hur biosen ska vara om det fin någon man kan läsa

Vet inte exakt hur man kommer in i BIOS på Toshiban, skall kolla under morgondagen på min gammal satellite. Men jag tror att det var så att man tryckte på ESC när man startar upp den.

Sedan borde det/kanske finnas något om "onboard (web)cam" under advanced options eller liknade. Kolla om du kommer in i BIOSen sedan är det bara att stega runt och hoppas på att du det finns något.

//Eson

power28
2009-02-25, 06:51
jo för att komma in i biosen så trycker jag ESC och sen F1 går kolla hur det står i biosen

power28
2009-02-25, 17:41
kan lika gärna fortsätta här är det någon som har toshiba satellite pro s300-125 Vista Business skivan ut bränd eller vet någon var man kan få tag på den på toshibas hemsida går ju få tag på det det skulle vara kanon få tag på den var nere till data affären i dag dom sa att jag behövde få tag på den skivan