handdator

Visa fullständig version : Canal Digital + Viasat..Hjälp!



itzhyxithyl
2009-02-27, 10:41
Jag har 1 viasatbox och 1 canal digitalbox, båda har 2 tuners......och vill bara ha 2 sladdar in från parabolen..

Går det att koppla LNB(thor) + LNB(sirius) till 2 Diseqc Switchar..sen dra 2 kablar in från dem till viasatboxen och sen ut från viasatboxen till canaldigitalsbox.....?

Eller hur ska jag göra...? Vill ha så lite sladdar in som möjligt till dessa 2 boxar med 2 tuners....

atomized
2009-02-27, 10:52
Går att göra som du säger, men då kan du bara använda en box i taget. Om Viasat-boxen är på så snor den signalen för CD-boxen.

pernils
2009-02-27, 11:36
test

DennisOlof
2009-02-27, 15:50
Jag hade nog dragit två kablar från parabolen hela vägen fram dit man vill ha TV-uttagen, och monterat upp ett satellit uttag för CD och ett för Viasat.

Sedan kopplar en kabel från respektive uttag till respektive box, då behöver man inte ens använda Diseqc-switch.

Plus man kan sedan köra båda boxarna parallellt och bara växla mellan EXT1 och EXT2 eller vad det nu heter på just din TVn om man har abonnemang från båda CD och Viasat.

atomized
2009-02-27, 16:20
Han har ju två dubbeltuner boxar med två kablar till varje...

razorx
2009-02-28, 08:10
Minns att jag hade en Nokia box för en massa år sedan som klarade både cd&via. Hur gör man idag förutom med en dreambox om man vill slippa alla dessa jävla sladdar?