handdator

Visa fullständig version : IPBox screen pictures



atomized
2009-03-04, 11:16
Här kommer några bilder på hur användargränssnittet ser ut i IPBox 9000HD. Kör med NLB 8873 image.
Kvaliten på bilderna är kanske inte på topp, men man ser väl i alla fall hur det ser ut.

Bilderna föreställer info-baren, menyn och EPG:n.

DennisOlof
2009-03-04, 11:50
Jaha. Såg nu i en annan tråd att det är boxen i fråga tar emot via Canal Digital (satellit).

Lurigt att den då heter IP i namnet.

atomized
2009-03-04, 11:56
Snygga bilder ? Är det där IPTV ? varför heter boxen då just IP ?

Nej, det är vanligt satellitsänd TV. Varför boxen heter IPBox vet jag inte riktigt. Det är någon östeuropeisk tillverkare som länge licenstillverkat Relook under namnet IPBox. En IPBox 9000HD är alltså nästan exakt samma hårdvara som Relook CubeRevo.

Support för IPTV kommer ev. i någon framtida programvaruversion har det sagts... Tills vidare räknar jag in det under kategorin "features som utlovats, men som man inte vet om de blir av"...

Edit:
Kom på att tillverkaren av IPBox heter Abcom. I praktiken är Abcom IPBox identiska med motsvarande modeller från Relook och man kan köra samma images på båda.

razorx
2009-03-04, 13:45
såg nice ut, lite mera som en orginal satbox och inte så där spejsad som vissa teman kan se ut till dm...

*edit* Vad skiljer 900 från 9000 Dubbla tuners eller är det nått annat?
*edit2* i 9000 boxen skulle det teoretiskt gå att köra både b*xer & cd ?

atomized
2009-03-04, 18:49
900 har bara en tuner och ingen möjlighet till intern hårddisk.
910 har en tuner + kortläsare + möjlighet till intern hårddisk.
9000 har dubbla tuners + 2 kortläsare + möjlighet till intern hårddisk.
Samtliga tuners är utbytbara. I en 9000 kan du ha en DVB-T + en DVB-S om du vill, inga problem.

Precis som i Dreambox-världen finns det olika teman att ladda in ifall man vill ha andra färger eller annat utseende på användargränssnittet.

razorx
2009-03-04, 19:31
hum så man kanske ska investera i en 910.. men motivera mig gärna varför jag ska ha en 9000 :)

Måste ha något bra argument när tjejen undrar varför jag köpt en ny box :whistle:

atomized
2009-03-04, 21:03
För egen del tycker jag det är grymt bra med en dubbeltunerbox. Att kunna spela in ett program samtidigt som man tittar på ett annat. :)

razorx
2009-03-05, 09:33
mm det är bra för här hemma klagas det på att det inte går att spela in house samtidigt som man tittar på desperata hemmafruar. :)