handdator

Visa fullständig version : Splitta datorskärm till 2 projektorer via VGA



gusgez
2009-03-05, 09:52
Har windows 7 och vill splitta min datorskärm till 2 projektorer via en VGA splitter ( http://www.webhallen.com/prod.php?id=65150 ). Men hur gör jag inställning i mjukvaran på datorn? Får nämligen bara upp datornskärmen på en av projektorerna....

Stort tack på förhand!

burken
2009-03-25, 20:58
Splittern du länkar till splittar upp till två skärmar. Hur kopplar du in datorskärmen och projektorerna? Det känns som att det fattas lite information.

Sen kan det vara bra att veta att den typ av passiv splitter du har köpt kan försämra bilden rätt rejält. Skall du få bra kvalitet måste du troligen skaffa en aktiv splitter men de är rätt dyra.

burken

gusgez
2009-03-26, 08:51
Splittern du länkar till splittar upp till två skärmar. Hur kopplar du in datorskärmen och projektorerna? Det känns som att det fattas lite information.

Sen kan det vara bra att veta att den typ av passiv splitter du har köpt kan försämra bilden rätt rejält. Skall du få bra kvalitet måste du troligen skaffa en aktiv splitter men de är rätt dyra.

burken

Kopplar in skärmarna med VGA kabel i både datorn och projektorerna. bilden behöver inte vara top notch som tur är. men annars hade jag hört det där me. ändå bra att du sa det.

Spidde
2009-03-26, 09:23
Eftersom det är en passiv splitter kan det hända att signalen i ena kabeln blir för svag. Kan bli samma fenomen om de är olika lång med.