handdator

Visa fullständig version : Ny Fjärkontroll DM600



nazzoo
2009-03-08, 20:19
Köpte en helt ny DM600s för ett par dagar sedan i Malmö, såg att dom har ny fjärkontroll till den. Den är helt svart och är inte så dum men känns lite trögare i knapparna en den äldre
Är det någon mer som har fåt den?

deas
2009-03-08, 21:03
Hmm, säker på att det är en original fjärr och inte kopia?

razorx
2009-03-08, 21:36
Jag har bara sett den typen till 500 serien.

Deas ja den är orginal.

nazzoo
2009-03-08, 21:56
Jag är lite osäker, det är därför jag frågar. Jag tror jag har köpt en orginalbox, det är inga problem med PLi imagen Jade600pvr.
Samt har köpt den i affären med reklamen Satellitproffsen är exklusiv distrubutör för Dreambox box och är återförsäljare?

nazzoo
2009-03-08, 22:00
När jag ser på den äldre fjärkontrollen så står det Dreambox multimedia längst ner.
Men på den här så står det bara Dreambox?

Djinn
2009-03-09, 11:20
Du menar att det står DREAM Multimedia?

nazzoo
2009-03-09, 15:50
Ja det står så som du skriver (fel av mig)DREAM Multimedia.
Men frågan kvarstår, är det bara jag som har den nya fjärkontrollen?
Jag får ringa o fråga Satellitproffsen i malmö.
Kanske dom läser detta och svarar här i forumet?

Djinn
2009-03-09, 15:55
Då borde det väl vara original. Inte för att jag har hört något om det, men eftersom de köper in fjärrkontroller så är det väl mycket möjligt att det är svart som är modefärgen, och då blir det svarta kontroller. Jag skulle gärna ha en svart kontroll till min svarta DM600.
Och nazzoo, om jag upplevdes som dryg med mitt inlägg så ber jag om ursäkt, det var inte avsikten.
Misstänkte att om det hade stått dreambox multimedia att det varit nån form av piratkopia. Jämför t.ex. Roleks-Rolex osv....

nazzoo
2009-03-09, 16:13
Det är lugnt Djinn
Det är inga fel på kontrollen, bara att den kändes lite ovan nu när jag har 2st DB600.
Nu vet man vilken fjärkontroll som tillhör respektive box. Jag har inte haft några problem med grabbarna i Satt butiken förut, så är det nog nu med, hoppas jag?

nazzoo
2009-03-10, 16:02
Ringde till butiken och fråga om den var äkta eller om den var falsk.
Först så sa han att han aldrig har sett en svart och det måste vara en kopia, jag sa då att det var konstigt för att den är från deras butik o
han förståd ingenting, så han öpnade en ny låda och till hans förvåning så var det en likadan. Han menade på att det måste vara en ny design så han blev förvånad han med.
Där tycker man att historian om den här kontrollen borde vara slut.

Men en kompis till mig ringde precis och har varit i samma butik o köpte en Dm600 och till min förvåning så får han en äldre kontroll, så jag fattar ingenting eller så fick jag en från en nyare sädning, så måste det vara för enligt dom så har dom bara orginal Dm600 ????????

TenSvomas
2009-03-11, 21:41
Jag fick också en DM600s med svart r/c. Blev misstänksam och mailade Dream i Tyskland och fick följande svar..

---
Dear x,

yes, this device is an original one.
There is a new charge which contains balc r/c's.
No need to worry.
Thanks.

"x" <x@x.com> schrieb:

> Hi!
>
> I have just bought a new DM600s and I want to make sure that I haven't
> bought a clone.
> S/N: xxxxxxxxxxxxxxx
> MAC: xx:xx:xx:xx:xx:xx
> It came with a black remote that I haven't seen anywhere before.
>
> Is this an original DreamBox?
>
> Thank you in advance!
---