handdator

Visa fullständig version : Anslutningsproblem Cube Cafe Prime



zyberzpy
2009-03-20, 23:08
Hej, jag undrar hur jag ansluter min CC prime till datorn, jag har usb kabel hane - hane men jag får det inte att fungera.
Har även installerat Pc editor för relook.

Håller jag in stanbyknappen så kommer inte usb läget upp utan seriel verkar starta, har ju ingen nollmodems utgång på datorn så jag kan ju inte använda denna kabel.

Har jag fel usb kabel eller vad kan det vara för fel.

Tänkte försöka få över Highland imagen , men jag verkar ha kört fast.

Tack på förhand: Jonas...

sid
2009-03-21, 01:01
Nu ska vi se, det var ett tag sedan jag labbade med en CC. Men om jag inte mins fel så är din USB till boxen till för att koppla upp mot en HD eller liknande och du kan inte använda den till att uppdatera boxen med. Är inte 100% säker här.

Jag brukade uppdatera min box via lan, men det var iof ingen cc prime utan en 250 och den har ingen usb. Men det borde fungera likadant.

Så min rekomendation är att ansluta pceditorn via lan och sen uppdatera din img via pceditor. Alla img går inte att uppdatera via lan, så då är det serie kabel som gäller, har du ingen serieport på din burk, så får du skaffa en usb till serie converter.

/Sid

zyberzpy
2009-03-22, 22:49
Hej, det blev att fungera med en converter till seriell uppkoppling.

Men highland imagen ger bara panic meddelande, tråkigt...
men däremot så funkar det bra med senaste enigma imagen.

Finns det några andra bra imager eller ska man vara nöjd med enigman.

1000foting
2009-03-23, 17:17
har du enigma måste du köra en uboot som är till highland, mm.
hoppas du förstår kolla på denktenk du hittar den där.

sid
2009-03-23, 20:27
Har du kört enigma och vill gå tillbaks till DGS img så måste du först köra in en DGS serial all, för att återställa din boot img. Sen lägga in Highlander eller Fantacy, vet inte om fantacy finns till prime men jag körde den på min 250 utan några större problem.

/Sid