handdator

Visa fullständig version : Dubbla CWS rader?



John_Doe
2009-03-30, 12:27
Hur får man in det i boxen? Jag får bara in 1 och när jag försöker lägga in den andra så skriver den bara över den första...

atomized
2009-03-30, 17:11
Hur gör du? Vilken editor använder du?
Det skall normalt inte vara några problem att skriva så många CWS-rader man vill i newcamd.list med valfri UNIX-editor t.ex. vi.

palty
2009-03-30, 17:51
Kopierar från andra tråden


Hmm det är väl bara att testa sig fram?!!??

Jag gjorde så här iaf. Start/kör

Sen skrev jag ftp 192.168.0.199(min dboxip)

Sen skapade jag en mapp på min dator (windows) som heter e:\dreamboxmapp

Så sen för att kopiera från dreamboxen så skrev jag

get /var/keys/newcamd.list e:\dreamboxmapp\newcamd.list

Sen editerar du den och skickar tillbaka den med kommandot

send e:\dreamboxmapp\newcamd.list /var/keys/newcamd.list

gump
2009-03-30, 18:05
eftersom ni snackar relook...
som atomized skriver. om "vi" finns kör den editorn direkt i boxen. i dreambox finns den som standard.

då helt plötsligt är all annan kommunikation med box pc onödig. förutom telnet/ssh som kan köras via telnet direkt eller via progget putty.

för att editera filer direkt via telnet skriv

vi /usr/keys/newcamd.list

ändra, spara, avsluta, starta om. sen är de klart. man slipper skyffla filer mellan datorer som samtidigt kan pajja vid valet av fel editor.

editorn "vi" är väl inte den lättaste editorn att handskas med, men googla "man vi" eller någe så ser man där hur "vi" funkar. skönt är att dm800 images oftast har "nano" editorn. så för den windows-vane användaren är det helt plötsligt skitenkelt att editera configer m.m.. tuxboxcommander pluginet duger väl oxå. men då är att rekomendera Dmm tangentbord eller annat kompatibelt bord.

palty
2009-03-30, 18:08
Oj kikade bara på olästa inlägg. Missade att det var relook. sorry