handdator

Visa fullständig version : Hjälp med att skriva Mythbuntu och CS howto



jsvens
2009-04-04, 16:47
Efter många ominstalleringar och mycket efterforskningar har jag lyckats få igång CCcam mot mythbuntu och jag CS'ar mot mitt privata kort.

Detta fungerar alldeles utmärkt!

Vad jag funnit när jag varit ute och letat på nätet har varit svårfunnet och det finns inte några bra kompletta howtos, utan man har fått ta del för del.

Nu skulle jag vilja komma i kontakt med personer som är intresserade att sätta ihop en komplett howto för Mythbuntu.

De jag skulle vilja ha hjälp med är att skriva själva inställnings delen av Myth.

D.v.s

Vilka codecar man skall installera och hur man ställer in mythtv för dem.
Hur man ställer in mythbuntu för att visas riktigt på en 42" LCD TV.

m.m.

Delen som jag tänkte göra är CS delen inklusive kortläsare.

MVH

Johan
:D

t1ger
2009-04-07, 13:16
Efter många ominstalleringar och mycket efterforskningar har jag lyckats få igång CCcam mot mythbuntu och jag CS'ar mot mitt privata kort.

Detta fungerar alldeles utmärkt!

Vad jag funnit när jag varit ute och letat på nätet har varit svårfunnet och det finns inte några bra kompletta howtos, utan man har fått ta del för del.

Nu skulle jag vilja komma i kontakt med personer som är intresserade att sätta ihop en komplett howto för Mythbuntu.

De jag skulle vilja ha hjälp med är att skriva själva inställnings delen av Myth.

D.v.s

Vilka codecar man skall installera och hur man ställer in mythtv för dem.
Hur man ställer in mythbuntu för att visas riktigt på en 42" LCD TV.

m.m.

Delen som jag tänkte göra är CS delen inklusive kortläsare.

MVH

Johan
:D

Jag har en halvferdig howto rundt tvkort/codec/mythtv install i et word dokument.

jsvens
2009-04-08, 09:00
Bra, tror du att du kan få den komplett?

MVH

Johan