handdator

Visa fullständig version : kjell usb-mottagare i linux?



Sprutten
2009-04-06, 19:17
Jag är inte så het på Linux men jag har lite funderingar på att köra ubuntu och mythtv med en kjell & company usb dvbt-mottagare på PS3'an.

1. Behöver man drivrutiner för att få igång mottagaren (som i windows) och hur får jag tag på dom/installerar dom i så fall? Har märkt att en väldans massa saker som i windows innebär stora drivrutinsproblem bara hoppar igång direkt i ubuntu. Me like, för det där med makebuild och kompilering och jox är ju inte riktigt min starka sida...

2. Mythtv kan köra plugins har jag sett... Är det speciella plugins som gäller för linuxprogram? Antar det eftersom dom jag har provat i windows är dll-filer.

3. Har någon provat att köra mythtv över huvudtaget på PS3? När jag kör ProgDVB i windows drar det en väldans massa minne som PS3'an inte har. Skulle ju kännas lite surt om det inte fungerade efter att man lagt ner en massa jobb.

4. Skulle det i värsta fall fungera med wine och progdvb? Lär ju inte fungera på ps3'an i vilket fall som helst men annars menar jag...

Tack och bock!