handdator

Visa fullständig version : Problem med ComHem-kort och min DCB-B270Z



simm
2009-04-25, 06:14
Hej.

Har ett litet problem här med mitt ComHem kort och en Samsung DCB-B270Z mottagare som jag har till min sovrums-TV. Kortet fungerar utmärkt i min i vardagsrums-TV (Sony Bravia 46W4500) men sedan igår så fungerar den inte i min DCB-B270Z mottagare, den säger bara "Felaktigt kort" hela tiden.

I morse när jag slog igång mottagaren igen så uppdaterades mjukvaran i mottagaren men det hjälpte inte, så jag tog och återställde mottagaren till grundinställningarna, utan att det hjälpte :/

Nån som vet vad felet kan tänkas vara ovan? Har möjligen min Samsung-box gått och dött?

Evex
2009-04-25, 08:44
sätt in kortet på rätt håll

simm
2009-04-26, 09:50
sätt in kortet på rätt håll

Roligt roligt ;)

Fick det iaf att fungera till slut, två nollställningar och lite pillande med exakt hur man satte in kortet så fungerade det. Misstänker att själva kortläsaren är dålig i enheten (eller att kortet börjar bli slitet, för i morse ville den inte fungera direkt jag satte i det i min Sony-TV heller, men drog ut det lite och pluggade in så fungerade det).

/simm

zutko
2009-06-20, 15:08
Jag har samma problem. Det roliga här är att jag kan se alla kanaler, men jag har en liten ruta med "Felaktig kort". Som inte går bort. Använder Samsung reciver och Alex CS. Helt simm, hur satte du in kortet =) ? Är det någon särskild teknik :)