handdator

Visa fullständig version : flash erase till dm 600



Evex
2009-07-19, 17:28
finns det ingen flach erase till dm600 ???

Evex
2009-07-20, 14:57
Tack för alla svaren har fixat det flashat med engima org flash som ny igen

bpl
2009-07-20, 16:00
Det går inte att göra en "flash erase" på en DB. Flashen skrivs över när man flashar in en ny image = "flash erase"...

Leatherface
2009-07-20, 16:37
FEL! Går visst att göra flasherase och det är det den gör normalt då man flashar in en ny image först innan den flashar själva imagen...
Och vill man bara nollställa boxen så går det göra direkt från menyn utan att flasha om så blir den precis som den var då boxen var nyflashad...

Evex
2009-07-20, 20:40
jag vet jag orkade inte komentera föra inlägget problemet var att den någon som haft den innan hade förmodligen använt fel prog för när jag skulle flacha om den för den var super seg så gick det inte att komma in i den längre efter många försök så provade jag med engima org fil från dutch land så blev den go igen
Och övan på såsen fick jag lägga in egen sat xml för det fattades 1.w och newcs 1,62 bråkade sen för att start skriptet körde mg/newcs 1,65 fick ändra manuellt till 1,62 sen jävlar (går som en klocka nu) därav undrade jag om det fanns något prog som kunde erase box jävlen när någon klåpare varit framme

matkoh
2009-07-21, 05:29
Hmmm.

Undrar vad ovanstående inlägg handlar om ? Jag kan då inte tolka språket, påminner om svenska, men saknar hela regelverket, inte en kommatering eller interpunktion, och faktisk ett ord som börjar med stor bokstav. Helt makalöst dåligt.

Evex
2009-07-21, 06:06
Hmmm.

Undrar vad ovanstående inlägg handlar om ? Jag kan då inte tolka språket, påminner om svenska, men saknar hela regelverket, inte en kommatering eller interpunktion, och faktisk ett ord som börjar med stor bokstav. Helt makalöst dåligt.

..... ,,,,,, !!!!!!! D H L G R T .:yawn:

bpl
2009-07-21, 08:32
FEL! Går visst att göra flasherase och det är det den gör normalt då man flashar in en ny image först innan den flashar själva imagen...
Och vill man bara nollställa boxen så går det göra direkt från menyn utan att flasha om så blir den precis som den var då boxen var nyflashad...

Ja men det var väl det jag skrev mr gnäll spik!!! Att du bara orkar hålla på och gnälla över allt...

Leatherface
2009-07-21, 13:57
Vadå gnäller? Jag rättade dig bara då du hade fel...
Du säger att det inte går att göra en flasherase och det är fel...
flash erase och flasha en ny image är 2 olika saker...
Det är väl knappast och gnälla...

bpl
2009-07-21, 16:20
Hur gör du då en flash erase på en Dreambox?
Yepp, när man flashar en ny image, med automatik med andra ord...

På Kathrein, IPBox går det att BARA göra en flash erase och sen flasha ny image, det är en flash erase!

Leatherface
2009-07-21, 16:26
ja det går BARA att göra en flash erase på dreambox med...

bpl
2009-07-21, 16:37
Hur då?

Leatherface
2009-07-21, 18:30
Det enkla sättet är ju med dom olika bill program som finns men det går göra på andra sätt med...