handdator

Visa fullständig version : password



grasanden
2009-08-07, 21:18
Hej
ÄR DET NÅGON SOM KAN HJÄLPA, JAG HAR EN NY DM800HD.
FÖRSÖKER LOGGAIN PÅ DEN MED PUSER: root PASSWORD: dreambox
I EPLOREN FUNKA INTE NÄR JAG PROVAR SAMMA LÖSEN ORD MED EN TOTAL COMMANDER FTP FUNKAR DET.

KAN MAN SÄTTA IN NYTT LOGGIN???????:'(

matkoh
2009-08-08, 05:07
Hmmmmm.

Varför SKRIKER du ???

gump
2009-08-08, 06:25
SUCK, MATKOH..

HJÄLP HAN ISTÄLLET!!!

root utan lösenord funkar annars.

men skriv telnet dreamboxens ip nr. från start kör.. menyn.

sen loggar du in med

root
och trycker enter igen, alltså inget lösenord.

sen skriver du passwd
och byter lösenord till valfritt. så ska FTP funka fint sen. för är lite osäker men tror inte du kommer åt FTP utan att du har ett lösenord på den.

grasanden
2009-08-08, 22:21
Hej
ÄR DET NÅGON SOM KAN HJÄLPA, JAG HAR EN NY DM800HD.
FÖRSÖKER LOGGAIN PÅ DEN MED PUSER: root PASSWORD: dreambox
I EPLOREN FUNKA INTE NÄR JAG PROVAR SAMMA LÖSEN ORD MED EN TOTAL COMMANDER FTP FUNKAR DET.

KAN MAN SÄTTA IN NYTT LOGGIN???????:'(

TACK DET FUNKA BRA:lol:

gump
2009-08-08, 23:28
Vad kul!

Man måste skrika så alla hör, tänk på dom med nedsatt hörsel! ;)

inte lätt alla ggr då microfonen är pajj lixom!

/gundemannen

Leatherface
2009-08-09, 13:52
Att skrika hjälper ofta inte om man har nedsatt hörsel...
Det viktiga är att prata tydligt till dom personerna...

gump
2009-08-10, 00:49
lol, lädret. jo jag vet. av någon anleding kunde jag inte skriva STORT... försökte bara va rolig..

känner en helt döv människa hon kan faktiskt prata begripligt, gäller att prata tydligt tillbaka bara. hon är en jävel på att festa. hon känner musik t.ex.. rätt coolt ändå hur de andra sinnena förstärks när ett annat fattas.

att skrika på forum de händer titt som tätt. jag tycker inte man ska bry sig i det. vissa människor kör så. de kan handla om dyslexi,dålig skärm till datorn eller vad som helst till varför dom kör så.. bara drygt och tracka på folk när man enkelt bara kan förklara nått så enkelt som default lösen på dreamboxar.

är ju helt sjukt igentligen? får man t.ex ont i öronen, ska man vara rädd för att få tinnitus?.. i så fall kanske man skulle ta å sluta sitta vid datorn..

men i chatsammanhang. typ irc. är de skönare om man håller sig till "reglerna" för skriker nån där. då är det mera att visa sina känslor.. eller för att markera nått.. aye.. behöver jag ju inte förklara.. men ändå..

edit:

beror väl på oxå. ibland får man skrika på tanterna man besöker. (dom ser ju ändå inte så bra)