handdator

Visa fullständig version : cant find setup64.exe / installera inventor



CharlieX77
2009-09-08, 19:41
Hjälp

Har haft detta prog installerat förrut (Autodesk inventor 2008) samma dator, samma skiva (program) samma OS (windows vista home premium)

efter att ha fått virus gjorde jag en ominstallation på hela datorn med recovery skivor, har gjort samtliga uppdateringar och allt fungerar perfekt, men när jag nu försöker installera programmet får jag upp felmeddelandet "cant find file setup64.exe" så fort jag försöker starta installationen från dvd skivan

Vad göra?

T-bird
2009-09-08, 20:44
Rågissning, har du lyckas tryckt i 64biters OS?

CharlieX77
2009-09-09, 06:37
ärligt talat, ingen aning, hur kollar man detta? ny på vista och framförallt sådana frågor!!!

eftersom systemet själv gör recovery skivor vid uppstarten torde det ju vara samma som före virus kraschen, då fungerade min inventor skiva/installationen klockrent, om det nu var 32 bit före kraschen då recovery skivorna gjordes per automatik tycker jag det borde vara samma nu????

T-bird
2009-09-09, 23:05
Kunskaperna om Vista är klart bristfälliga här med, framförallt när det gäller recovery junk :errf:
DVDn innehåller med största sannolikhet program både för 32 och 64 bitars versioner, testa att gå in med utforskaren på DVDn och starta rätt setup manuellt och skit i det GUI som förmodligen startar, så att du ser vad som händer.

CharlieX77
2009-09-10, 07:21
Ok ska testa utforska skivan lite, tack

din sign passar just nu :=)..............................

CharlieX77
2009-09-15, 16:33
Tackar, det fungerade, sent omsides har jag nu fått installationen att fungera. tack tack