handdator

Visa fullständig version : Asrock ion 330



Domi
2009-09-17, 13:22
Hejsan
Funderar på att byta upp mig från min DM500C till en Asrock 330 så jag får allt i en och samma burk. Är detta en komplicerad sak? Vad jag förstår är det "bara" att skaffa en Anysee USB mottagare samt Dvbviewer och lägga in Acamd som en plugin. Fyller man bara i uppgifterna för servern jag har i källaren (ip nummer osv) i Dvbviewer programmet och tittar nöjt på tv, eller är det mer komplicerat än så?

Comdit
2009-11-13, 17:39
Så skulle jag oxå vilja ha det. Får du fram en lösning som funkar hör av dig då.

Dizzy_dan
2009-11-13, 18:24
Hejsan
Funderar på att byta upp mig från min DM500C till en Asrock 330 så jag får allt i en och samma burk. Är detta en komplicerad sak? Vad jag förstår är det "bara" att skaffa en Anysee USB mottagare samt Dvbviewer och lägga in Acamd som en plugin. Fyller man bara i uppgifterna för servern jag har i källaren (ip nummer osv) i Dvbviewer programmet och tittar nöjt på tv, eller är det mer komplicerat än så?

Det är inte svårare än så.

Min lösning hemma ser ut som följande

Server i källaren med mediaportal (master) och ett (man kan ha flera) FireDVB kort som tar in tv singnalen.

Sen har jag en liten dator bakom varge tv som har mediaportal (klient) instalerat.

Klienterna streamar sen kanalerna från serven nere i källaren trådlöst (N Draft) i hela hemmet.

jag kan tex ta en bärbar dator och lägga mig i badet och titta på tv om jag vill :)

cry_wolf
2009-11-14, 10:39
jag kan tex ta en bärbar dator och lägga mig i badet och titta på tv om jag vill :)

Ville bara tillägga ett för SD så klarar man sig även med wlan .11G
(15-20Mbit signal räcker)

jolaren
2010-03-17, 12:50
Ville bara tillägga ett för SD så klarar man sig även med wlan .11G
(15-20Mbit signal räcker)

Och då kör du windows i botten?
Jag har alltid kört med mythtv och det har fungerat klockrent men funderar på att byta ut till windows för lättheten för familjen

cry_wolf
2010-03-18, 18:55
Hej
Har precis bytt från mythtv till mediaportal. Funkar där med.