handdator

Visa fullständig version : Byta namn på avdelningen?



atomized
2009-09-26, 11:44
Namnet Relook börjar bli lite missvisande på den här delen av forumet. En gång i världen så marknadsfördes boxar tillverkade av det koreanska företaget DGStation under namnet Relook.

Idag ser du nästan aldrig Relook-namnet i annonser längre utan DGStations boxar marknadsförs under namnen CubeRevo och IPBox t.ex. Det finns också några andra marknadsnamn som än så länge är ovanliga i Sverige men kanske kommer. IPBox är f.ö. DGStation-modeller som licenstillverkas av ABCOM i Östeuropa.

Jag är rädd att folk som idag köper en CubeRevo eller IPBox inte fattar att ev. frågor på de boxarna hör hemma i Relook-forumet. Relook-namnet används inte på senare modeller.

Jag föreslår därför att avdelningen byter namn till DGStation.
Kanske kan det höja aktiviteten i denna delen av forumet som annars är ganska tynande...

T-bird
2009-09-26, 15:06
Om jag minns rätt så kom det väl till när Relook boxen kom och var en av dom första utmanarna till Dream.

Hur skulle det vara med en avd för alla Linux baserade boxar som inte är en DB?
Om man har en Vantage el dyl så kanke det inte känns rätt att lägga ett inlägg i "övriga boxar" som är mer avsett för standard boxar.
Aktiviteten är ju inte skyhög utanför DB familjen, så det känns lit onödigt att skapa forumavd för allt annat

atomized
2009-09-26, 15:47
Andra Linux-boxar tycker jag är OK.

Håller med om att det är så lite aktivitet att det inte känns motiverat med en avdelning för varje fabrikat.

Kathrein skulle kunna ingå i Andra Linux-boxar också.

T-bird
2009-09-26, 18:45
Självklart skulle Kathrein också ingå.

Jag gör Admin uppmärksam på våra tankar så får vi se vad som händer.

deas
2009-09-27, 10:53
Fixat!