handdator

Visa fullständig version : CubeRevo IPbox 9000HD



ndjr
2009-10-15, 10:07
Hur många inspelningar kan man göra samtidigt med CubeRevo IPbox 9000HD boxen?

atomized
2009-10-15, 18:22
Inte helt lätt att svara på den frågan.
Minst två om du har två tuners i boxen.

Sedan om det finns möjlighet att spela in ytterligare kanaler från samma transponder som någon av de två tuners är inställda på, det beror nog på vilken programvara du kör på boxen. Du kan ju köra DGS-baserade images eller Enigma2 på den. Jag har ingen koll på hur de olika alternativen klarar detta.

ndjr
2009-10-16, 09:57
Inte helt lätt att svara på den frågan.
Minst två om du har två tuners i boxen.

Sedan om det finns möjlighet att spela in ytterligare kanaler från samma transponder som någon av de två tuners är inställda på, det beror nog på vilken programvara du kör på boxen. Du kan ju köra DGS-baserade images eller Enigma2 på den. Jag har ingen koll på hur de olika alternativen klarar detta.

någon annan som vet hur många kanaler det går att spela in samtidigt med 3party mjukvara från samma mux? dreambox klarar väl typ 10

Leatherface
2009-10-16, 12:29
10 gick fint då jag testade på min dm7025 men tungt gick det för boxen hehe...
Funkar även att streama 5 kanaler utan problem över nätverk då jag testade ifall man vill ha en slags IPTV lösning i huset/lägenheten...

ndjr
2009-10-16, 12:43
Ja, 10 inspelningar samtidigt lär man ju aldrig behöva, men om bara CubeRevo IPbox 9000HD klarar 3 kanaler så är jag helt nöjd, är det ingen som vet? om inte dreambox 8000 hade varit så dyr så hade man ju köpt en sån självklart

bpl
2009-10-16, 14:40
Tänk på att Enigma2 till Cuberevo inte klarar att avkoda två kanaler samtidigt från 2 tuners med softCAM.

DGS baserad mjukvara klara detta men den mjukvaran är ingen höjdare.

DM8000 är värd vartenda öre den kostar...