handdator

Visa fullständig version : Vilka DVB-C kort?



torbjornjonsson
2009-10-20, 22:13
Hej, den eviga frågan - vilket DVB-C kort är bäst?
Jag har scannat runt och läst kilometervis med forumtext, men inte kommit fram till någon lösning.

Mina utgångspunkter är följande:
*Jag söker en dubbeltuner lösning (2 interna kort) för comhem digital abonnemang. Idag har jag Hauppauge MCE 500 dualtuner+ remote
* Använder Mediaportal
* Tänkte köpa SmartWii som cardsplitter
*Fire/floppy dtv alternativet är borta - och ingen självklar efterföljare.

*Funderar på dessa kort:
1. Mystique CaBiX-C2, DVB-C, HDTV, CI-Connector, (Mystique view CI)
2. Terratec Cinergy C PCI HD
3. TechnoTrend 1501

Vad säger ni? Fördelar nackdelar med korten? Vilket är bäst, varför?

noppe
2009-10-25, 14:41
Jag funderar på exakt samma kort som du och det står mellan mystique och terratec, dessa har nämligen passthrough på antennen.

Men vilket som är bäst vet de katten??

Murmel
2009-10-25, 20:29
Finns fortfarande i några affärer i sverige att köpa floppy.
Kolla prisjakt. Listar 5 ställen.

torbjornjonsson
2009-10-26, 17:08
Finns fortfarande i några affärer i sverige att köpa floppy.
Kolla prisjakt. Listar 5 ställen.

Det är möjligt men att köpa två kort, dyrt och sedan inte ha support på dem verkar vara en återvändsgränd. Vad händer om ett av korten går sönder, tillbaka till ruta ett? ;)
Det som verka skilja mellan floppy och i varje fall Mystique kortet är att signalstyrkan är sämre i sistnämnda kortet. Det kan nog gälla för Terratec med gissar jag. I mitt sökande har jag inte hittat något solklart utslagsgivande. Är det samma chipset månne?

torbjornjonsson
2009-12-06, 16:27
Jag funderar på exakt samma kort som du och det står mellan mystique och terratec, dessa har nämligen passthrough på antennen.

Men vilket som är bäst vet de katten??
Jag köpte terratec cynergi pci HD och H7 (USB) till slut. De får godkänt men inte mer... jag har lite problem att få dem att flyta på. Det kan handla om codecarna dock.