handdator

Visa fullständig version : Varför ...



richard_roe
2009-10-21, 18:12
Varför innehåller startsidan gammal och ur besökarens synvinkel värdelös information om driftstörningar från juratiden och varför är det så svårt att snabbt hitta till forumet? Man måste faktiskt leta efter den lilla textlänken!

Vem har hittat på menyraden och hur har man tänkt här???

Varför inte använda startsidan till intressant information?

Uppgiften om att man inte lagrar IP-adresser är väl rolig men är väl inte förstasidesstoff?

Varför använder man inte startsidan till något intressant?

:D

admin
2009-10-22, 21:46
Har haft mycket planer för forumet och framsidan, men det har inte blivit något av det. Så det har mer blivit en statisk sida än en dynamisk, tyvärr.
Den som har "hittat på" menyraden må väl vara vbulletin då, med modifieringar från mig. Hur man tänkt? Ja du...
IP-adresserinformationen kan jag väl inte anse vara rolig, utan mer kanske intressant för de som inte riktigt vågar surfa runt på forumet för att de tror att vi lagrar ip-adresser och som sedan kan komma i orätta händer. Så är alltså inte alls fallet och det tycker jag är viktigt att poängtera.

ps. http://www.comhit.net/index.php så slipper du bry dig om portalsidan.

Vi får se om jag/vi i framtiden kan göra något roligt med framsidan. Kom gärna med förslag.

bowman
2009-10-23, 09:50
Det bör ju nämnas att informationen om ip-address isf är extremt kontraproduktiv då den snarast befäster missuppfattningen om att det skulle finnas nån anledning att vara paranoid till att börja med...

Mao. det faktum att forumet tycker detta öht behöver påpekas kommer ju uppfattas som att:
a) ip addresser i fel händer skulle kunna få nån form av konsekvenser för privatpersonen som postar (helt absurt, oavsett vilka dess händer skulle kunna tänkas vara).
b) här pågår ingen seriös diskussion utan nån form av suspekta förehavanden där användarna gör bäst i att hålla sig anonyma.

Ren FUD som bara spelar branschorganisationer och content-lobbyister i händerna: gratis opinionsbildning.

richard_roe
2009-10-23, 12:14
Lagring av IP-adresser (eller avsaknad av förekomsten av detta) kan man exempelvis lägga upp i ett "privacy statement", integritetsdeklaration tillsammans med uppgifter om cookies mm. Kan vara i form av ett klistrat inlägg.

admin
2009-10-24, 11:19
Uppskattar att ni kommer med synpunkter och jag kommer att ändra texten på framsidan.

Gällande framsidan, om ni har förslag på vad ni skulle vilja ha på framsidan så tar jag tacksamt emot dem. En av anledningarna till att utvecklingen stått stilla ett tag på comhit är att jag/vi inte riktigt haft några riktigt bra idéer om hur vi skulle kunna vidareutveckla oss. Som sagt, förslag mottages gärna, antingen via PM till mig eller här i tråden.