handdator

Visa fullständig version : CanalDigital vs. Viasat m.a.p CS



ctm555
2009-10-27, 06:33
God morgon, gott folk.

Är det CD som gäller om jag vill få det att funka bra med CS till sovrummet (mellan två DM-500S+)?

Jag har fått intrycket av att det är svårt att få till det med Viasat, stämmer det?

Mvh ctm555

atomized
2009-10-27, 13:10
Det funkar lika bra med CD eller Viasat när det gäller SD-kanaler.
Vad gäller HD-kanaler funkar det bara med CD.

ctm555
2009-10-27, 13:30
Okej! Men jag läste nånstans att det var problem med Viasat's nya kort. Var det bara med avseende på HD-kanalera då?

Jag planerar att köpa en DM-500S+ och försöka mig på att sätta upp en linuxserver med kortläsare. Detta för att enklare kunna ansluta fler klienter och slippa förlita mig på att DM_1 alltid är påslagen. Med den info'n, är det fortfarande inga problem med någon av dom? :)

Tack för svaret! :)

///Rookie

atomized
2009-10-27, 14:56
************************************************** ***********
*** TADAAA! Nu blev detta mitt 1000:de inlägg på forumet!!! ***************
*** Tack alla ni som stått ut med mig under de år det har tagit. *************
*** (Tyvärr ser det inte ut som om jag kommer att lägga av snart ännu...) ;) ***
************************************************** ***********

Du har helt rätt! Jag tänkte inte på Viasats nya kort... :redface:
Med de gamla är det inga problem. Men de nya har ju varit svåra att få igång med NewCS m.m. efter vad jag läst. Jag har inte grejat med det själv så därför tänkte jag inte på det... Och de svårigheterna gäller ju även SD-kanalerna.

Så i dagsläget är det nog bättre att satsa på CD. CD har ju bättre kanaler också tycker jag. Om CD är några tior dyrare per månad så är det värt det anser jag.

DennisOlof
2009-10-27, 19:13
ctm555, om valet står mellan Viasat och CD pga kortdelning är det enkelt tycker jag.

Kör med CD så slipper du eventuella problem som kan finnas med Viasat, sedan är det förstås så att en del föredrar Viasat och då får man leva med eventuella problem. CD bör vara det bättre valet med hänsyn till just kortdelning, mjukvara till dreamboxarna osv.

ctm555
2009-10-28, 06:32
Tack för svaren! Nu har jag hittat ett CD-abonnemang att ta över, och väntar bara på att DM:en ska dimpa ner i brevlådan :)

///Rookie