handdator

Visa fullständig version : Ipbox 250s pvr = dreambox ?



Nemo
2009-11-05, 09:47
Fick hem min Ipbox 250s pvr (kina) & när jag kollar i informationen på den så får man upp en stor Dream logga & ett nummer som jag inte kommer ihåg (typ 7000 tror jag) .
Just nu flashas det så mycket de går men den jag vill ha blir det bara Panic i displayen av fick en Thor att funka men va inte helförtjust i den.
Ngn som har tips på bra image kanske?
Annars verkar det vara en bra låda, snabb i kanalbyten iof okodade kanaler ännu så länge.
För det priset så tror jag inte man får mer.

vip0963
2009-11-11, 18:48
jag kör PB enigma (http://ou-powerboard.gmc.to/images/index-ipbox.html) på min 250 och den är jag nöjd med

Nemo
2009-11-12, 10:40
Kanon blir en test av den på kvällen är inte nöjd med den gemini som jag har, Ingen display när boxen är igång, knappar på fjärr funkar inte (play insp.....)
& lite tokigt upplägg.
Har kört gemini 4,3 en vecka nu. (samma som låg i visade det sig )
Har testat 15-20 olika versioner & har hittat ett antal som funkar skulle kanske prova att byta skins oxå.
Jaja de lär ta tid innan jag är klar iaf ;)
Men tack för tipset, testar vid hemkomst.

matkoh
2009-11-12, 10:53
Hmmmm.

Se till att du har rätt mac-adress på boxen, annars funkar den som skit.

Ska börja med 000934, och du ser det om du kör kommandot ifconfig. Räkna INTE med att det är rätt som står på lappen under boxen.

atomized
2009-11-12, 12:38
Hmmmm.

Se till att du har rätt mac-adress på boxen, annars funkar den som skit.

Ska börja med 000934, och du ser det om du kör kommandot ifconfig. Räkna INTE med att det är rätt som står på lappen under boxen.

Nu snackar vi IPBox och inte Dreambox! IPBox lär inte ha några 00:09:34 macadresser eftersom de tillhör Dream Multimedia.

Nemo
2009-11-12, 13:19
Ehh om jag fatta rätt efter inlägg 2 så behöver jag inte göra ngt eller?
& ja de e IPbox 250s Pvr i mitt fall.
Det är bara meny struktur & favoritlistorna jag inte är nöjd med förutom fjärrfunktioner som man måste in i menyer för att komma åt. som jag inte är nöjd med.
Snabbheten & stabiliteten är det inga problem med.
En kort 0,1-0,2s frysning när man byter mellan kodade kanaler.
& skifta kanal är under 1s.

atomized
2009-11-12, 15:10
Jag vet inte vad matkoh var ute efter, men jag ser ingen anledning att mickla med mac-adressen på en IPBox.

Nemo
2009-11-12, 15:16
Det känns trygt.
Kanske misstog sig, å den här gången gorde de inget.

atomized
2009-11-12, 15:28
Jag kanske skulle förklarat tidigare i tråden men jag är ingen expert på just den modellen som du har IPBox 250. Jag har kört 400S och 9000HD.

Generellt så är det så med Relook/IPBox att det finns olika typer av images att välja på.
Å ena sidan finns det originalimages som är gjorda av DGS eller ABCom och modifierade original som NLB, SifTeam, Fantacy, Highland, Neumo m.fl. Alla dessa bygger på DGS kod och är i stort sett likadana. Det som skiljer är smågrejor som olika emus och andra plugins som finns med eller kan laddas ner. Men menyer och funktion är likadana. Till dessa använder man PCEditor.

På den andra sidan har du Enigma eller till HD-boxarna Enigma2. De bygger på källkoden från Dreambox som har anpassats till Relook/IPBox hårdvara. De fungerar helt annorlunda och har andra menyer m.m. Till Enigma får man använda de verktyg som finns för Dreambox.

Nemo
2009-11-12, 20:16
jag kör PB enigma (http://ou-powerboard.gmc.to/images/index-ipbox.html) på min 250 och den är jag nöjd med

Har lagt in den & den ser bra ut men nu hänger den sig ist.
Annars verkar det mesta sitta där man förväntar sig knappar osv.

matkoh
2009-11-12, 20:25
Hmmmm.

My bad. Läste bara rubriken: "Ipbox 250s pvr = dreambox", och tog för givet att det var ytterligare en klon i samlingen.

Nemo
2009-11-13, 10:48
Min teori är att det är att Ipbox 250 har samma moderkort som dreambox 600 eller 7000.
Väldigt snarlika specar, & när man kollar på "om" så står det dream 7000.

Nemo
2009-11-13, 13:54
VARNING!!!!
Ursäkta en väldigt dum fråga ...
Men NLB Images var finns de heter de ngt annat oxå.
Har ju testat olika gemini enigma sif & ngn till men tror inte jag hittat ngn NLB, kanske inte ens finns till min box iof.

atomized
2009-11-13, 15:12
Min teori är att det är att Ipbox 250 har samma moderkort som dreambox 600 eller 7000.
Väldigt snarlika specar, & när man kollar på "om" så står det dream 7000.

Jag tror inte att det är så. Att du får upp en massa Dreambox info i menyerna tror jag beror på att du kör Enigma och att det ligger en massa Dreambox info i koden.

Jag har liknande på min Kathrein UFS910 som jag kör Enigma2 på. Den pratar hela tiden om Dreambox i menyerna.

atomized
2009-11-13, 15:20
VARNING!!!!
Ursäkta en väldigt dum fråga ...
Men NLB Images var finns de heter de ngt annat oxå.
Har ju testat olika gemini enigma sif & ngn till men tror inte jag hittat ngn NLB, kanske inte ens finns till min box iof.

Det verkar inte finnas några NLB images till 250S. www.denktenk.com (http://www.denktenk.com) är det bästa stället när det gäller info till DGStation boxar. Där hittade jag bara Thor och Highland images till 250S. www.nlb.to (http://www.nlb.to) är NLB:s hemsida, jag kollade där och de verkar bara göra images till DGStations HD-boxar.

Du får regga dig på de här sidorna om du vill gå in och kolla. Jag rekommenderar att du reggar dig på Denktenk för det är den bästa sidan när det gäller DGStation.

Edit:
Det finns ju Enigma images till 250S på Denktenk också. Bl.a. PowerBoard och Sifteam.

Nemo
2009-11-13, 17:33
Är reggad redan på de flesta sidorna :) Senast i raden är ett tips som jag såg idag digitalsat så nu e all ledig tid räddad ( hoppas att de snöar i helgen)
Har läst igenom de flesta forum & snappat upp lite här å där.
Men e ny på CS men de funkar, det var ju enklare än att hålla på med alla kort som man hade förut an diverse varianter.
Powerboard är på väg in nu ska bara kravla uppe på taket & fixa bättre signal i helgen.