handdator

Visa fullständig version : Får inte in vissa TV1000 kanaler!



sneaksneak
2009-11-10, 12:00
Jag har en parabol med dubbla quad LNB's mot sirius och thor kopplad till tre st diseqc switchar.

Box ett - Dreambox DM-7000
Box två - Imperial Satbox HD
Box tre - Dreambox DM-500

Alla boxarna söker in alla kanaler från vi@sat och CD utan problem, ligger på en signalstyrka på ca 98% på samtliga transpondrar.

Box tre, DM-500'an som jag har i sovrummer sitter kopplad med en combinder för att jag ville använda befintligt kablage upp till sovrummet som går vi väggen så att jag slapp dra nytt. Lika bra signalstyrka har jag
där som på de andra boxarna.

Problemet är att jag inte får in TV1000 Family, Classic och Plus One. På dessa kanaler har jag Bit fel enligt Gemini på typ 30000. ??? ???

Alla andra kanaler på sirius ooch thor får jag in och kan kolla på med väldigt bra signalstyrka. Någon som har en idé på vad som kan vara fel?

matkoh
2009-11-10, 12:04
Hmm.

Låter som om tunern mår dåligt, kolla den + nätagget.

sneaksneak
2009-11-10, 12:39
Boxen fungerar bra, inget fel på tuner eller nätdel, får in allt om jag byter plats på den.

atomized
2009-11-10, 12:50
Några trådlösa telefoner i närheten som stör?

pacmyc
2009-11-10, 15:23
Jag har en parabol med dubbla quad LNB's mot sirius och thor kopplad till tre st diseqc switchar.

Box ett - Dreambox DM-7000
Box två - Imperial Satbox HD
Box tre - Dreambox DM-500

Alla boxarna söker in alla kanaler från vi@sat och CD utan problem, ligger på en signalstyrka på ca 98% på samtliga transpondrar.

Box tre, DM-500'an som jag har i sovrummer sitter kopplad med en combinder för att jag ville använda befintligt kablage upp till sovrummet som går vi väggen så att jag slapp dra nytt. Lika bra signalstyrka har jag
där som på de andra boxarna.

Problemet är att jag inte får in TV1000 Family, Classic och Plus One. På dessa kanaler har jag Bit fel enligt Gemini på typ 30000. ??? ???

Alla andra kanaler på sirius ooch thor får jag in och kan kolla på med väldigt bra signalstyrka. Någon som har en idé på vad som kan vara fel?


Vad händer om du sätter en av de andra boxarna där 500:an sitter nu?

Ow.
2010-09-13, 18:56
TV1000- kanalerna funkar inte här heller, det är bara en svart bild och alla de andra kanalerna funkar förutom TV1000- kanalerna? någon som har samma problem eller?

matkoh
2010-09-14, 05:14
Hmmmm.

"Svart bild", men det är ju bra, då har du ju bild :-} Låter som om boxen inte kodar av ordentligt, kolla loggen i boxen.