handdator

Visa fullständig version : Twinhan AD-CP300



peck
2009-11-19, 19:06
Hej.

Har ett Twinhan AD-CP300. Kör med drivrutinen från Twinhans hemsida (1.0.400) då det verkar vara den enda som fungerar att köra. Använder Mediaportal för att titta på TV och film, men Windows kraschar hela tiden. Misstänker själv drivrutinen till kortet, men kan inte säkerställa detta då det kan sitta i Mediaportal, mdapifilter eller Hadu (som jag använder som softcam då det körs CCCam på servern). Någon som fått detta att fungera stabilt? Någon som vet av en nyare drivrutin som fungerar med Mediaportal+TVE3 till detta kort?

I förebyggande syfte vill jag också fråga om kortet som jag precis beställt, ett TerraTec Cinergy HTC USB XS HD. Hörde att man behöver ett program för att ställa in det för DVB-C istället för DVB-T men hittar inget sådant program och när väl detta kort kommer är jag nog stressad som få för att testa det. :)

Tacksam för svar.

sb2000
2009-11-19, 19:15
Det finns nån drivrutin som heter .500 fungerar lite bättre, men det är ett skitkort och drivrutinerna är skräp. Använder inte mitt längre.

Angående Terrateckortet så tror jag att det dyker upp som både DVB-T och -C med nyare drivrutiner direkt, så du slipper de där programmet.

peck
2009-11-19, 21:46
Ah, skönt att höra att fler haft problem med det där Twinhan-kortet. Hörde något ryktesvägen om att Digital Rise utvecklade drivrutiner själva till bl.a 2033-chipset:et. Någon som kan bekräfta och kanske länka till eller informera om nedladdningsmöjligheter? Tänkte om någon hittat någon drivrutin som är stabilare än .400, då jag inte fick .500 att funka i MediaPortal av någon anledning.