handdator

Visa fullständig version : MgCamd på AzBox



nikbeam
2009-11-29, 14:37
Hej på er. Jag sitter med en AzBox som jag försöker få igång MgCamd på. Det funkar så långt att jag loggar in på NewCS servern men alla kanaler är "Scrambled". jag använder samma configfiler som jag använder på en DM600 som också funkar.
Någon som har en AZ med fungerande MgCamd mot NewCS? Tacksam för info.

Motin
2010-01-10, 08:32
Jag är också på g att få igång mgcamd på en AZBox... Har du lyckats ? Jag skulle behöva lite hjälp :)

nikbeam
2010-01-12, 15:04
Japp, nu har jag fått det att fungera.
Vad har du problem med?

bandite
2010-01-12, 21:43
Jag hade tänkt köpa en DM800 men den här AzBoxen verkar intressant. Dubbla tuners, mediaplayer... Skulle kunna bli av med en mojäng i tv-bänken. :)

Skulle du rekomendera den?

nikbeam
2010-01-13, 07:21
Jag tycker nog att den är rätt bra. Lite sega menyer ibland men trots att FW är i beta tycker jag den är ganska stabil.
En sak att tänka på är att (om jag förstått det rätt) det inte är möjligt att ha två tuners igång samtidigt, t.ex om man har två kabeltuners, kolla på en kanal och spela in på en annan.

calleboy
2010-01-13, 08:56
Jag tycker nog att den är rätt bra. Lite sega menyer ibland men trots att FW är i beta tycker jag den är ganska stabil.
En sak att tänka på är att (om jag förstått det rätt) det inte är möjligt att ha två tuners igång samtidigt, t.ex om man har två kabeltuners, kolla på en kanal och spela in på en annan.

Måste väl gå, de som är vitsen med flera tuners?

nikbeam
2010-01-13, 09:19
http://www.azbox.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=581
Tydligen kommer det en ny modell som heter Premium+ där båda tuners kan köras samtidigt. Det som menas med COMBO tror jag är att du kan ha en t.ex en kabeltuner och en satellittuner i samma låda men ej använda dom samtidigt.

ab12cd34
2010-01-13, 15:48
Den finns redan.
http://www.hm-sat-shop.de/hdd-receiver-hdtv-az-box/

SM6TMR
2010-01-30, 16:36
Hej

HAr pris lagt in senaste FW i boxen & nu tänkte jag lägga in MGcamd för
att använda den mot min dreambox, någon som har hipps på hur man gör?

Bara van vid dreambox & denna verkar inte lika självklar :-)

ab12cd34
2010-01-30, 19:25
Läs "The alternative_All one needs to know about AZbox HD_detailed guide"
Finns mycket bra där.
För att kunna köra cams måste du ladda ner openxcas först.

SM6TMR
2010-01-31, 09:00
Hej

HAr gjort följande enlig guide.
Laddat hem openxcas
Gått in under openxcas & laddat hem mgcamd 1.35
redigerat openxcas.conf & lagt till
api = yes
wait = 15sec
Kopierat in en fungerande newcamd.list fil till EMU/OpenXCAS/mgcamd
Redigerat mg_cfg
# network mode, use summ for several clients
# 00 no network (default)
# 01 newcamd netclient
# 02 radegast netclient
# 04 camd3 netclient
# 08 gbox netclient
# 32 cccamd netclient, card list saved as /tmp/cccamd.info
ECM only, supported server version up to 2.1.1, later not work)
G: { 01 }
Sedan startat om boxen, men ingen bild.
Någon som har förslag på vad jag missat?
Tycker det är lite filer i EMU/OpenXCAS/mgcamd mappen
mgcamd
priority.list
cccamd.list
mg_cfg
newcamd.list
openxcas.conf

nikbeam
2010-02-01, 09:45
Har du möjlighet att se om du loggar in på servern?
Annars kan du ju starta mgcamd manuellt via t.ex Putty och se vad du får för utskrifter.

magnusa
2010-02-01, 12:18
Jag har fått igång CD med en AzBox HD Premium Plus. Dock så hackar Via med denna box. Det fungerar dock klockrent med min andra box (en DM800). Den hade samma problem innan jag nedgraderade till MgCamd 1.30. Finns det något bra ställe att få tag på en fungerande MgCamd 1.30 till AzBox?

(Jag har för övrigt gjort likadant som SM6TMR ovan för att få igång det)

Varje gång den hackar så får jag ett meddelande liknande "WARNING: both cw is updated" (eller liknande).

snipsnipe
2010-02-03, 12:07
Jag har fått igång CD med en AzBox HD Premium Plus. Dock så hackar Via med denna box. Det fungerar dock klockrent med min andra box (en DM800). Den hade samma problem innan jag nedgraderade till MgCamd 1.30. Finns det något bra ställe att få tag på en fungerande MgCamd 1.30 till AzBox?

(Jag har för övrigt gjort likadant som SM6TMR ovan för att få igång det)

Varje gång den hackar så får jag ett meddelande liknande "WARNING: both cw is updated" (eller liknande).

PM'a mig din email så skickar jag Mgcamd 1.31 som funkar med Via.

assnike
2010-08-24, 15:59
har inte lyckats att kunna spela in på min azbox, är det någon som har något tips hur newcamdlist(eller vad det nu är som är fel) ska se ut. Jag har bild på alla kanaler men kan bara spela in dom fria. Har i boxen mgcamd 1.35 servern är newcs 1.65