handdator

Visa fullständig version : IP910HD service unavailable



enkvist
2009-12-08, 15:02
Hej,

Får snart spelet på min box, fattar för lite för att lösa det... Mitt problem är att bilden fryser och en blå ruta med "service unavailable" kommer upp stup i kvarten, nästan en gång i timmen ibland oftare ibland längre i mellan. Den enda lösningen som verkar fungera för att få tillbaka bilden verkar vara att:
1. Stänga boxen med brytaren på baksidan
2. Stoppa routern
3. Stoppa modemet
4. Starta allt i omvänd ordning
5. Bild igen

Jag blir tokig snart, har ni någon bra idé?? Frugan skickar nog snart ut mig om inte Desperate Houswifes visas utan hack:(

Min setup är som följer:
1. IP 910 HD med HDD, CS via TCP
2. Modem SpeedTouch 516
3. Router Linksys 54GL (precis ny, har provat med 4 andra, samma problem mer eller mindre)
4. Ethernet via powerline till boxen
5. Glocalnet 8MB ADSL som leverantör

Snälla någon, hjälp mig...Eller ställ frågor som kan få mig att lösa det själv. Jag tror inte att det är något problem med CS servern för min polare är ansluten mot samma och han har inte mina problem

islander
2009-12-08, 18:31
Skaffa abonnemang så löser det sig....

enkvist
2009-12-08, 20:47
Jaha, det fattade jag ju inte själv. Någon annan som har en bättre idé?
(Trodde detta var ett seriöst forum:errf:)

wildone
2009-12-08, 20:50
Jaha, det fattade jag ju inte själv. Någon annan som har en bättre idé?
(Trodde detta var ett seriöst forum:errf:)

det är seriöst, men du har missat en viktig regel verkar det som.

§10. Enbart diskussioner om Cardsharing inom hushållet är tillåtet.

Så din setup känns onödig med uppgift om modem och internetleverantör

enkvist
2009-12-08, 21:11
Självklart, men man vet ju aldrig vad som är felet... Jag har faktist ett abonnemang också.

Men om det bryter mot forumets regler att diskutera det här så släpper vi det, jag vill inte ställa till problem för er.

islander
2009-12-08, 22:01
Självklart, men man vet ju aldrig vad som är felet... Jag har faktist ett abonnemang också.

Då är det ju en helt annan sak.. Om felet är i ditt lokala nätverk är det ju bara att köra uteslutningsmetoden..

Har du prövat med en riktig kabel till boxen, det kan ju vara så att någon störning på elnätet ibland..

Vilken Image kör du det är det en som är konstaterat stabil?
Jag hade liknande fenomen när jag testade NLB 11102..

enkvist
2009-12-09, 08:21
Ska börja med att be om ursäkt för att jag var lite dryg!

Jag har ju iofs en lång kabel som jag kan testa med.
Eftersom jag är helt nybörjare på detta så måste jag fråga hur man enklast ser vilken image man kör? Jag fick hjälp av en polare från början, men nu vill jag gärna lära mig själv.

mr_richard
2010-05-27, 08:30
Jag har periodvis dragits med samma problem som du. Bland annat har jag avverkat en dlink, en netgear router och ett zyxelmodem. Ett av problemen var min son som tankar torrents. "sämre" routrar får problem med sånt. Har att göra med antalet samtidiga anslutningar i torrent klienten. Jag gick över till att använda en thomson gateway från felia (en som jag får byta ut gratis när åskan slår ner, annars hade jag tagit något annat).

Sen har jag haft två billiga switchar som lagt av för att sen gå igång igen efter att jag startat om dom (utbytta nu). Innan det trodde jag switchar inte kunde krångla :rolleyes: Övriga problem jag haft i detta ämne har varit relaterat till internetleverantören. Det löste sig då jag gick ner i hastighet, det problemet störde annat också så det var lite enklare.

Den har samma problem men efter att ha satt ner antalet anslutningar i torrentklienten så behövs det bara en omstart varannan vecka eller så. Den gör jag när ingen kollar på tv så dom inte behöver lida.

Sen har jag haft en massa problem med min kortserver, kortläsare etc.. men det är en annan historia som orsakat samma problem :)

leppen
2010-05-27, 20:58
Flasha din Linksys WRT54GL med Tomato 1.27 ( http://www.polarcloud.com/tomato/ )
efter det kan du sluta oroa dig om routern iaf...