handdator

Visa fullständig version : MeoBoot/NabilosatPFM



razorx
2009-12-13, 11:18
Jag har alltid gillat att labba med diverse images till mina boxar, men jag hatar tiden det tar att ställa in dom. Nu slapp jag det med detta underbara verktyg "MeoBoot"

Vad är då detta undrar ni? MeoBoot är likt BA ett verktyg för att kunna köra flera images i din E2 box utan att flasha om den varje gång.
MeoBoot instaleras på ett CF/SD/USB minne det annvänder inte din hdd eftersom sleep funktionen bara strular till det.

Jag annvänder mig av NabilosatBlackHole0.12 PureFlashImage vilken har MeoBoot pluginen från start. Du kan givetvis bara tanka ner MeoBoot om du inte känner för att börja om från 0.

Jag rekomenderar dock att ni updaterar från 0.6 till 0.92 då senaste versionen även tillåter att du gör backups av dina instalerade images.

För att instalera MeoBoot startar du en telnet session och ansluter mot din dreambox

Skicka filen till /tmp
Starta telnet och anslut mot din box

cd /
ipkg install /tmp/MeoBoot092.ipkEnigma kommer nu att startas om och pluginen ska vara tillgänglig under Plugins

Stoppa i en USBsticka och låt MeoBoot formatera den "All data på ditt minne kommer att förstöras!" När detta är gjort skickar du dina .nfi images via ftp till
/media/usb/MbootUpload/Sen startar du pluginen och trycker på "install image"

Kör du en äldre version kan du updatera på detta sätt

ipkg -force-overwrite install /tmp/MeoBoot092.ipk Givetvis kan MeoBoot köras på cloner också men då krävs det att PFM imagen är patchad.

Image hittas lättast med google Nab_DM800_PFM_14nov09.rar (http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=Nabilo_DM800_PFM_14nov09.rar&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=&aq=f&oq=Nabilo_DM800_PFM_14nov09.rar&fp=6eaca422912d48f8)