handdator

Visa fullständig version : Dreambox7025



Uffe Isaksson
2009-12-15, 20:02
Varför står det tuning misslyckads?Funkar på viasat men inte på canal digital.Går en liten stund sen kommer tuning misslyckades,kan det vara switchen?
Uffe

Zerpens
2009-12-15, 20:51
Tjena Uffe!

Jag har / är också i installationsfasen med en 7025a så kanske kan hjälpa till.
Får du det att fungera med "raka" kablar. Thor -> Tuner A och Sirius -> Tuner B ?

// Anders

Uffe Isaksson
2009-12-15, 21:01
Har ej testat det,får göra det imorgon det är för mörkt ute nu.När jag växlar mellan thor ock sirius,så är det mycket ostabilare signal på thor än sirius.Hur mycket skall signal styrkan vara på för den inte skall låsa sig?SNR LIGGER PÅ 9DB och helt plötsligt så går den ner till 2.0db

AGC LIGGR PÅ ALLT MELLAN 60 OCH 87%

Uffe

Zerpens
2009-12-15, 22:12
Jag hade samma problem. Bra signal på sirius (80%) medans thor låg på pendling mellan 2-20%. (Ser detta genom satfinder på boxen).
Dock så hittade jag kanalerna när jag sökte dem (dock utan någon switch imellan.)
Sen när jag fått bild så hade jag ungefär 12db på Sirius, och 8db på thor, hade en del störningar också.

Det jag gjorde då var att justera LBNet för thor. Låter jäkligt konstigt säkert, men puttade det närmare parabolen och vred det, då ökade det till 12db samt att det blev 0 i störning.

Så mitt råd är att köpa en/två skarv/ar, så du kan strunta i switch när du ställer in. Sedan så fokusera på att få in sirius på lbn2, när du har den så stark som möjligt så borde du kunna få in sökning på thor också.

// Anders

Uffe Isaksson
2009-12-16, 08:22
Hej Anders!

Skall testa detta under dagen,återkommer med resultat.Tackar för infon.

Uffe