handdator

Visa fullständig version : Svesat Cabeltv



kavvis
2009-12-23, 21:20
Det känns som att Svesat har börjat röra på sig på sina håll i landet.

I min hemstad där har jag Svesat som kabeltvleverantör. Dem har dock inte kunnat leverera alla kanaler som man efterfrågat så CanalDigital har fått gå in och sända sina canal+ kanaler och dyligt.
Nu efter den senaste kanalsökningen som jag gjorde fann jag dubblettera av alla kanaler.

Upptäckte då att Svesat har börjat sända canal+ kanalerna med nu.. då borde det väl vara ganska logiskt att dem plockar bort CanalDigitals kanaler ?
Någon som har haft "dubbletter" länge? eller kommer det ske något snart?

HIttade detta på deras sida?

CANAL+ I SVESAT CHOICE UTBUD
I Karlstad, Skellefteå, Ulricehamn, Luleå och Alingsås finns nu CANAL+ Total, - Sport, -Film samt Säsongskort Elitserien och Säsongskort Elitserien Klubb. Mer information om utbudet finner du under respektive ort.
I Trollhättan, Mellerud och Ed kommer ha CANAL+ finnas från den 14 december.

kavvis
2010-01-28, 08:15
Dump....


det känns som att svesat har börjat röra på sig på sina håll i landet.

I min hemstad där har jag svesat som kabeltvleverantör. Dem har dock inte kunnat leverera alla kanaler som man efterfrågat så canaldigital har fått gå in och sända sina canal+ kanaler och dyligt.
Nu efter den senaste kanalsökningen som jag gjorde fann jag dubblettera av alla kanaler.

Upptäckte då att svesat har börjat sända canal+ kanalerna med nu.. Då borde det väl vara ganska logiskt att dem plockar bort canaldigitals kanaler ?
Någon som har haft "dubbletter" länge? Eller kommer det ske något snart?

Hittade detta på deras sida?

Canal+ i svesat choice utbud
i karlstad, skellefteå, ulricehamn, luleå och alingsås finns nu canal+ total, - sport, -film samt säsongskort elitserien och säsongskort elitserien klubb. Mer information om utbudet finner du under respektive ort.
I trollhättan, mellerud och ed kommer ha canal+ finnas från den 14 december.