handdator

Visa fullständig version : 400s



David81
2010-01-14, 18:13
Hej!
Har en 400S som jag försöker få mitt CD kort att funka på.
Men hur ska jag koppla för att kunna se på ett program och samtidigt spela in ett annat program? Vilken mjukvara?
Har ett quad lnb och framdraget 2 kablar till boxen.

Mvh David

atomized
2010-01-14, 18:36
Det är bara DGS-baserade mjukvaror som klarar dubbla tuners. Den senaste jag provade var Fantacy 2.13.6. Numera finns det också en Turbokongen's som skall vara bra.
Enigma-baserade images klarar inte dubbla tuners på 400S.

För att kunna använda båda tuners oberoende av varandra så behöver du två kablar från varsin utgång på quad-LNB. En till varje tuner.

Sedan skall du ställa in "Separated" i LNB-inställningarna i boxen.

En bra site med mycket info om dessa boxar är www.denktenk.com (http://www.denktenk.com) ifall du inte visste det. Där kan du hämta alla olika images också.

David81
2010-01-14, 18:48
Ska jag använda kortet i dom inbyggda kortläsarna efteråt? Just nu har jag en CA modul men då funkar det bara och spela in men inte se på nåt kodat program samtidigt. Just nu har jag bara original mjukvaran i.

atomized
2010-01-14, 19:08
Det var så länge sedan jag använde min 400S och jag körde den alltid mot min cs-server, då funkade det bra att använda båda tuners samtidigt.

Med CA-modul funkar det nog inte. Jag tror du får prova att installera newcs + mgcamd från Plugins-menyn och sedan använda kortet i en av de interna kortläsarna. Då kommer du att köra cs internt i burken. Jag har för mig att inställningarna sätts upp automatiskt för att kunna använda kortet i interna kortläsarna när man installerar newcs + mgcamd.

Edit:
Glömde säga att du måste byta image för att kunna installera newcs + mgcamd. Det går inte i originalmjukvaran.

David81
2010-01-14, 19:15
Tack för svar! Ska testa nu i helgen.