handdator

Visa fullständig version : Vu+ DUO Enigma2 Twin, DM8000 dödaren!



Lizzard
2010-01-16, 12:23
Nu finns Vu+ Duo ute som har nästan identisk hårvara med DM8000 och kör Enigma2 och utvecklingen går med rasande fart sen den introducerades för 2 veckor sedan.

Enigma2 rullar på kanon och du kan köra Cccam som jag vet alla vill ha i sina boxar.

Priset är det bästa, 449 euro, du kan alltså köpa två stycken av dessa för en Dm8000.

Officiella support forum http://www.vuplus-support.com/wbb2/

Att streama 6 videoströmmar är inga problem genom webinterfacet.

PLi och VTI utvecklar egna images för boxen.

Kolla bilder nedan.

satattack
2010-01-16, 14:17
den boxen verkar helt ok 1 nackdel är att det är inte är plug and play tuners i den

Lizzard
2010-01-16, 16:14
Verkar vara mode idag på nya modeller att skippa modulära tuners.

Se bara på DM8000, de har två fastlödda tuners och 2 modulära, dock finns det ju inte köpa dom riktiga modulära tuners till DM8000 ännu så den funktionen är ju värdelös.

Leatherface
2010-01-16, 18:47
Skitsnack. Du kan använda samma tuners som till DM600/DM800/DM7025 i dm8000.
Däremot ska det komma en ny version av DVB-S2 tunern till DM8000.
Jag antar den versionen är mindre för att få mer plats för DVD brännare.

Visst det här verkar vara ett bra alternativ om man kör satellit men den klarar inte 1080p så den funkar inte så bra som mediacenter så nån DM8000 dödare är det inte. Går inte heller stoppa in nån DVD brännare i den.
Snälla ska ni jämföra dm8000 mot nånting så är det närmaste Reelbox.
Däremot är den en IPBox, Kathrein, Octagon, QBox dödare.
Azbox HD dödar den inte heller eftersom den har bättre hårdvara och klarar 1080p men den faller istället på mjukvaran men om enigma2 portas till den så kommer den bli intressant och den har plug n play tuners med.

Gaston64
2010-02-23, 15:43
Visst det här verkar vara ett bra alternativ om man kör satellit men den klarar inte 1080p så den funkar inte så bra som mediacenter så nån DM8000 dödare är det inte.

Tror denna klarar 1080p som mediaspelare, men inte 1080p-satmaterial. Läste det på ngt forum. Däremot tror jag inte den pallar DTS-ljud.

Tycker nog detta verkar vara lite av en Dreambox-dödare ändå. Visst, den är inte bättre än DM8000 - men jämfört med alla andra tidigare "dreambox-dödare" som själva gått en snabb död tillmötes verkar denna åtminstonde kunna ge DMM en ärlig fight!

Leatherface
2010-02-23, 16:10
Enligt specen för broadcom chipet klarar den inte 1080p.
Om den inte klarar DTS ljud så går den bort eftersom det är ett krav för mediacenter.
Samma sak verkar det vara med nya DM500HD som inte heller verkar klarar 1080p enligt specs.

Gaston64
2010-02-24, 19:14
Ang 1080p på VU+ Duo - utdrag från releaseinfo från senaste originalimagen:

"Autoreolsution with appropriately configured plug-in, whether in source material, which is available in 1080p, is also transmitted to 1080p on the HDMI output of the box to the TV."

Jag har också läst folk som spelat upp 1080p mkv-filer utan problem.

Kan för lite om hur detta kan vara möjligt när inte den Broadcom stödjer det, men det kanske är just tunerdelen som inte klarar det.

DTS klaras dock inte vilket är synd.

Men ändå - klarar man sig utan DTS och mark/kabeltuners har man i stort sett en DM8000 för halva priset. Troligtvis kommer inte mjukvarusupporten att komma i närheten av den för Dreambox, men iom Enigma2 och samma typ av processor funkar den mesta DM-mjukvaran som inte är allt för knuten till hårdvaran rakt av. Man åker alltså snålskjuts.

På tiden att DMM får lite seriös konkurrens i vilket fall som helst. Hade jag fått välja box utan att behöva betala hade jag valt Dreambox alla dagar, men ska man ställa pris mot prestanda(inkl mjukvaruprestanda) är VU+ Duo det bästa jag sett på mycket länge.

Leatherface
2010-02-24, 19:20
Den har samma arkitektur och plugins är skrivna i python så i princip det mesta ska funka på boxen.
Saker som inte funkar är sånt som är skriven för ett specifikt chip.
2sub är ett exempel på det.
Om Vu+ Duo kommer med en box som kan ha DVD/Bluray brännare och klarar 1080p och DTS ljud så börjar det bli interssant.
Gärna fler än 2 tuners också eftersom det är för lite ibland DM8000 kan ha upp till 4 tuners.
Men för dom som klarar sig utan dom sakerna så ser det ut och vara ett bra köp.

Gaston64
2010-02-25, 09:17
Och i mjukvaran som kom idag står:
"
- Support DTS audio passthrough
...
4. Video Driver update
- Support 1080p
..
"

Blir bättre och bättre detta, täta mjukvaruuppdateringar och då verkar ändå det mesta fungera bra från början.

Får nog bli en sådan box tror jag. Gillar Dreambox skarpt, men de är hutlöst dyra.

Skulle inte förvåna mig om denna box tvingar DMM att sänka priset på 8000.

Leatherface
2010-02-25, 16:49
DMM har fler 4 CI platser, Upp till 4 tuners, plats för DVD brännare, Inbyggd wifi bla så den är värd sitt pris.
Dessutom så är det inte DMM's fel att den är 2-3000:- dyrare i Sverige än i Tyskland.
Ang 1080p så måste det isf vara fel på specen för Broadcom chipet eftersom den enligt den inte har stöd för det.
Men iaf bra med konkurenter med öppen mjukvara.

Gaston64
2010-02-25, 18:25
2 tuners räcker nog för de flesta, DMM har ju ingen mellanmodell för HD. Wifi förstår jag inte meningen med på en HD-box. Datamängderna som ska flyttas bör kräva fast anslutning för att funka bra (streaming). För cs räcker ju wifi dock. 4 ci-platser lär vara overkill för alla!?

1080p är för typ mkv, inte för sat-tv. Men det finns ingen 1080p i sat-tv heller så det enda 1080p används för på Dreambox lär vara samma sak.

Även i Tyskland är 8000 svindyr. Helt klart är 8000 en kanonbox och den bästa på marknaden, men jag tror den är overkill för de flesta. En 7025 med hd-tuners är nog vad merpartern vill ha - och det är ju just vad VU+ Duo är i praktiken.

Gaston64
2010-02-25, 21:56
Nu har jag övertygat mig själv så pass mycket att jag beställt en VU+ Duo med 1TB hd. 530 euro inkl frakt.

Leatherface
2010-02-26, 00:38
2 tuners räcker nog för de flesta, DMM har ju ingen mellanmodell för HD. Wifi förstår jag inte meningen med på en HD-box. Datamängderna som ska flyttas bör kräva fast anslutning för att funka bra (streaming). För cs räcker ju wifi dock. 4 ci-platser lär vara overkill för alla!?

1080p är för typ mkv, inte för sat-tv. Men det finns ingen 1080p i sat-tv heller så det enda 1080p används för på Dreambox lär vara samma sak.

Även i Tyskland är 8000 svindyr. Helt klart är 8000 en kanonbox och den bästa på marknaden, men jag tror den är overkill för de flesta. En 7025 med hd-tuners är nog vad merpartern vill ha - och det är ju just vad VU+ Duo är i praktiken.
Nä men för mig så ska den fungera som mediacenter och ska klara av att spela upp mina DVD filmer osv. Enda nackdelen är att Bluray skyddet inte är knäckt än så man kan spela upp dom.
1080p sändningar lär nog komma inom några år det har redan startat lite smått på vissa ställen såna sändningar.
i Tyskland får man DM8000 för ca 8500:- och euron är på väg ner på normala nivåer igen så snart får man den under 8000:- och det är den helt klart värt enligt mig. Visst kan ju hålla med om den kostar en hel del men man kan kompensera det med andra lösningar t.ex sätta upp nån lätt dator som "klient" och streama till alla rummen i husen så behöver man bara 1 box.
Sen om man vill streama från nätet så finns ju tom youtube bla i 1080p numera.
CI platser lär behövas då fler och fler operatörer börjar kräva riktiga CA moduler för att funka.
Däremot ser jag Vu+ Duo som ett bra alternativ till DM800.

tinnit0
2010-02-26, 07:26
Gaston, var hittade du en VU+ att köpa? Verkar vara brist på dem.

Lizzard
2010-02-26, 11:48
Och nu klarar den 1080p med senaste tuner drivisarna från igår.

nicolito
2010-02-26, 12:03
Gaston, var hittade du en VU+ att köpa? Verkar vara brist på dem.


satpro säljer dem, dock en aning dyrare än om du köper från tyskland.

Lizzard
2010-02-26, 13:10
Aning dyrare? vilket jävla pris Satpro tar...

Leatherface
2010-02-26, 17:33
Precis som fallet DM8000 som kostar 2-3000 mer i Sverige.

tinnit0
2010-02-26, 18:03
530 euro med 1TB och frakt låter riktigt bra. Bättre än vad jag har hittat i tyskland.

Så Gaston, var köpte du den? Och när får dom in i lager?

Gaston64
2010-02-26, 20:33
Den är inte skickad ännu så jag vill ligga lite lågt innan det rasar in fler beställningar där om de nu inte levererar i ordernummerordning :rolleyes:

Det stod/står att vu+ duo med 1000gb HD är i lager, men att vu+ duo utan hd INTE är i lager så jag tror nog deras lagerhantering inte stämmer där. De har säkerligen inte den inne och jag får nog vänta.

berggren
2010-03-01, 19:58
Gaston64: Fått din box än?
Det verkar vara en klar kandidat till ett inköp.

Frågan är bara om det fungerar bra med subs på HDkanaler och Sdkanaler samt när man spelat in?
Är det någon som vet något om detta?

Gaston64
2010-03-01, 20:24
Ingen box ännu. Blir inte helt klok på tyskan och vet inte hur deras hemsida funkar men jag tolkar det som att den inte är skickad ännu. Dröjer nog ett par veckor gissar jag då de flesta andra shoppar säger att den kommer då.

Har ingen koll på text på inspelat material på Enigma2, men på Enigma1 är det inga problem alls. Borde funka bra även på Enigma2 tycker jag.

bpl
2010-03-02, 16:24
Dream-Elite Black Hole 1.0 VU+ Duo Multiboot

Based on Official release 4.0

Dvb drivers 2.6.18-6.6-r11

Enigma 2.8 git 20100129

Webif and GraphicMultiepg added

Automount of Usb pen added

Bootlogos: by Army

Meoboot version 0.94xVu+Duo

Skin: HD Army Base awesome HD skin with large size fonts and panels

This image is a final Black Hole serie, entirely rewrote and recoded to have maximum stability and performance.
We remember that black hole serie images have the best epg system available:
- Integrated Openepg for Sky-it Sky-uk Sky-Au
- Latest CVS enigma2 Epg features
- New external epg.dat system.
Therefore, each board or community can create its favourite EPG data files, and upload it to a web space. Community members can then download it from that server.
This feature offers additional benefits, such as:
EPG download increased speed
EPG download from any channel
EPG scheduled download also during standby
User set EPG Providers Add/Remove

New:

New Boot logo by Army

MeoBoot 0.94 x VU+ Duo

About MeoBoot

What is MeoBoot:
MeoBoot is very light Multiboot tool for Enigma 2 images.

System requirements:
This version of MeoBoot is exclusive for Vu+ Duo machine with Usb pen Drives.
MeoBoot only accepts devices formatted in Linux ext filesystem and this to ensure the best performance in dreambox native environment.

Operation:
MeoBoot is very simple and intuitive. The plugin includes an Help button, explaining where to upload images before install and how to remove it. It also includes a feature to format the device where the MultiBoot will be used.

To install MeoBoot into your VU+ Duo:
1) Insert your USB stick in VU + Duo
2) From your receiver go to the plugins list
3) Green button for devices
4) Red button format
5) Red button to install it and after restarting the plugin

To install an image in Multiboot with MeoBoot:
WARNING: YOU CAN INSTALL IMAGES IN MULTIBOOT IN .NFI FORMAT
1) Upload th image file xxxx.nfi in: /media/ meoboot/MbootUpload /
9) Red button to install the image
10) Wait a few minutes until the procedure will be complete and your Vu+ Duo will be autamatically reboot.

Main Function Keys

Button 1xOK = Light Info Skin
Button 2xOK = Extra Info Skin
Button Blue = Dream ELite Blue Panel
Button 1x Blue + 1x Yellow = Dream Elite Epg Panel
Button 1x Blue + 1x Yellow = New System Monitor Panel
Button Blue-Long-Push = Extensions
Button Green = Dream Elite Green Panel
Button Green-Long-Push = Subservices
Button 1x Green + 1x Red = CCcam Info
Button Red = Start Record
Button Yellow = Time Shift

Addons

Dedicated Addons Server
Download and install additional packages from Dream Elite server

Infobar/OSD

Enigma2 Analogic Clock
Channel Orbital Position

Advanced Tuner Info: Sr Freq Pol Fec
Signal SNR, BER
Infobar Picons
LCD/OLED Picons
Advanced EMU information

Dream Elite Panels features

1) Blue Panel

Setup


Black Hole Cron Manager
OSD Settings
Kernel Modules Manager
Fast Plugin Settings
Inadyn Settings
Swap File Settings
Hard Disk Setup
Dream Elite Mount Wizard
OpenVPN Panel
Samba/Cifs Panel
NFS Server Panel
Telnet Panel
FTP Panel

System Monitor Panel

CCcam Info
Service Info
Enigma2 Settings
About

Memory
Space
CPU
Process

AutoCam

Select EMU by Channel

2) Green Panel

CCcam Info
Fast Plugin
Addons

Addons Download Manager
Manual Install Del packages
Manual Install IPK packages
Addons Uninstall Panel
Dream Elite Statistics

Scripts

Many thanks to the Beta Testers Team.
Many thanks to Rytec for all the epg servers providing precompiled Epg.dat for Dream Elite Image.


Image Credits
E2 Sky Epg loader integration by MaxZ4.
Army for the new HD Base Skin V15.
Many Thanks to lukkino (VDR-Italia) for opentv source code.
Many thanks to Reinh@rd for the satellites.xml file.

MeoBoot x Vu+Duo Credits:
Many Thanks to gutemine.
This version of MeoBoot could not exists without gutemine works and code in nfi extraction.



WARNING.

This image have to be installed in flash. Dream-Elite Team will not support images not installed in flash.


This Images doesn't contain any keys nor softcams.
Backups or other modified Images are not supported!

forhike
2010-03-18, 22:09
är faktiskt lite små sugen att testa den =)

http://www.flandersdigital.be/product_info.php?products_id=776&osCsid=6f1896ada630a99eb88c92543f158110

http://i3.photobucket.com/albums/y73/gogach/Sat%20TV/s73r1860.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y73/gogach/Sat%20TV/s73r1857.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y73/gogach/Sat%20TV/s73r1861.jpg
http://i790.photobucket.com/albums/yy182/VuPlus/s73r1865.jpg
http://i790.photobucket.com/albums/yy182/VuPlus/s73r1849.jpg
http://i790.photobucket.com/albums/yy182/VuPlus/s73r1851.jpg
http://i790.photobucket.com/albums/yy182/VuPlus/s73r1853.jpg
http://i790.photobucket.com/albums/yy182/VuPlus/s73r1856.jpg

nicolito
2010-03-27, 17:16
Aning dyrare? vilket jävla pris Satpro tar...

From 6:e April så kommer hansa-electronic att sälja dem för 4395 medans satpro fortfarande vill ha 5595.

Paddy97
2010-03-28, 21:20
From 6:e April så kommer hansa-electronic att sälja dem för 4395 medans satpro fortfarande vill ha 5595.

http://nettosat.se/vu-duo-twin-hd-enigma2-open-source-fraktfritt-793.html

Verkar vara på väg ned generellt runt detta datum. Vad är magiskt med det datumet då flera börjar sälja den billigare?

berggren
2010-03-30, 06:05
Ja, då har man fått hem sin Vu+ Duo, den verkar vara en kanonmaskin.
Det som skiljer mot de bilder som är postade tidigare är att jag har en svart fjärrkontroll istället för den vita. Bra mycket snyggare i mina ögon.
Sedan så har jag rev 1,3 på "moderkortet" medans det är 1,2 på bilderna ovan.
Någon som har lite info om vad somkan skilja mellan dessa modeller om det är någon skillnad alls?

Lizzard
2010-03-30, 11:01
Ja, då har man fått hem sin Vu+ Duo, den verkar vara en kanonmaskin.



Var det HMSAT du köpte från?

berggren
2010-03-30, 20:48
Var det HMSAT du köpte från?
Stämmer bra att det var från HM-sat som jag köpte, beställde den 21 mars och grejorna kom igår måndag. Att det tog såpass "lång" tide berodde på att de fick en leverans med Vu+ den 24/3.
Helt ok med 5 dagars leverans tycker jag. Mycket nöjd än så länge. Har inte provat så mycket än men har slängt in Black Hole imagen och det fungerar ypperligt på lite fria kanaler i alla fall.

Lizzard
2010-03-30, 23:32
Satking hade lager igår, slutsålt på förmiddagen direkt, helt otroligt vad den går åt.

hannhimhe
2010-04-01, 22:36
Se där, nu verkar även Satpro ha förhandlat till sig bättre inköpspris. 4595 och den finns i lager.

Lizzard
2010-04-02, 03:05
Och har Satpro den nya versionen eller gamla med vita fjärren?

hannhimhe
2010-04-03, 11:44
Ingen aning. Jag såg prisändringen i min bevakninslista på Prisjakt. Det går säkert att ta reda på under tisdagen för de som är intresserade av att köpa.

Gaston64
2010-04-06, 07:03
Har haft min box ett tag nu, och än så länge är jag mycket nöjd.

Grymt stabil och gör vad den ska.

Det jag inte har testat ännu är mediecenterfunktionen, har läst att det ska vara lite problem med den just nu så jag har avvaktat med detta (har ändå en Tvix för det).

Har också revision 1.3 på "moderkortet"

berggren
2010-04-06, 10:03
Har läst att det numera möjligt för boxen att "vakna" ur "deep standby"läget och göra en inspelning om man har rev 1.3 på "moderkortet".
Men i övrigt verkar det inte vara några andra ändringar. Men det är ju bra att man kan ha timerinspelningar satta och ändå kunna sätta boxen i "deep standby" för att spara lite effekt, samt att man slipper höra fläkten som går även om man sätter den i vanligt standbyläge.

Har haft boxen i snart 1 vecka och kan bara säga att jag är jättenöjd med vad den presterar. Inga omstarter på egen hand utan den bara går och går.
Kör med BH 1.2 som image men tänkte prova lite andra för att de om det skiljer något i hastighet samt upplevelse av menyerna.

Gaston64
2010-04-06, 11:00
Det där med om det finns ngt nytt i v1.3 eller ej tvistar de lärde fortfarande om. Hade varit bra, jag missade ett par inspelningar igår pga att inte den klarar deep-standby-recording.

Trots att jag pillat runt och labbat för fullt sedan jag fick den har den inte krashat eller hängt sig än så länge - imponerande helt klart.

Jag har bara kört VTI än så länge. Ska labba med multiboot när jag lärt mig boxen lite mer.

Gaston64
2010-04-06, 13:05
Ny firmwareuppdatering (igen):
[NEW] Original Image V4.3

Ver 4.3 Release note

1. Fix Stop key problem

2. Fix framerate information

3. Improve HDMI/Component video PQ(Picture Quality)
- Enhance deinterlacing algorithm.

4. Provide interface for user control of PQ

5. Fix E2 bug.(crash when adding radio channel to favorites)

Changed Folders/Files.

Makefile-vuplus-4.3

./local/packages/enigma2/enigma2-2.8git20100129/enigma2_vuplus.patch


./local/packages/mbox/mbox-dvb-modules.bb
./local/packages/mbox/mbox-dvb-modules/dvb-bcm7335.ko

Måste säga att de jobbar på bra med uppdateringar. Inte för att jag stött på ngt som inte funkar bra, men blir det ännu bättre är det bara att tacka och ta emot.

lartha
2010-04-07, 11:38
Är det någon som med säkerhet vet vad som skiljer rev. 1.2 och 1.3 förutom fjärrkontrollen?
Går det att uppgradera från 1.2 till 1.3?

Gaston64
2010-04-07, 11:47
Ingen verkar veta med säkerhet. Och fjärren har inget med v1.2/v1.3 att göra förutom att de bytte färg ungefär samtidigt som nya revisionen kom. Det finns de med vit fjärr och v1.3 på moderkortet.

Men har den svart fjärr är väl chansen större att det även är v1.3 på kortet

badal
2010-04-13, 09:45
Jag funderar på att köpa denna box men jag undrar om denna box spelar in undertexterna exempelvis när man kolla på film på Canal+ Action? För den boxen jag har idag klarar nämligen inte av det.

Tack på förhand!

berggren
2010-04-13, 10:59
Ska kunna kolla detta tills ikväll/imorrn om inte någon annan kan svara på detta. Ska bara få in min HDD i boxen först :D

Men jag har inte läst om någon som har haft problem med detta, iofs så är det väl inte jättemånga som har textning på så mycket program som vi har här i norden. Men någon borde ju hojtat till på något forum om det inte hade fungerat tycker jag.

Men som sagt, jag återkommer i frågan om inte någon härinne kan svara på din fråga direkt.

Leatherface
2010-04-13, 15:17
Den spelar in hela strömmen med textning, alla ljudspråk osv.
Du kan tom kolla på den texttv som sändes under inspelningen.

ab12cd34
2010-04-13, 19:37
Hur fungerar mediacenterbiten på VU+?

Zebulon
2010-04-14, 12:19
Hej,
Jag är inte så hemma på detta så jag hoppas på tips.
Jag har idag en DB 500S på vilken jag kör cs.
För att få lite bättre bild och tillgång till HD kanaler har jag tänkt köpa ny.
Jag är inne på DB 500HD, men läste lite om denna box.
Är denna ett bra alternativ till 500HD ?
Funkar den att köra cs på ?
Andra tips ?
Tack på förhand.

nasolopenzi
2010-04-15, 10:34
Hur fungerar mediacenterbiten på VU+?


Jag är IMHO inte särskilt nöjt med den(mediacenter) för närvarande.
Bökigt att hitta filer, uppspelning av material funkar, men pause/ffw gör du på egen risk. Kör PLi 100412.

Jag anser att ett mediacenter skall vara mer intuitivt, vid start kommer man rätt ner i filsystemet, jag hade sett att boxen fattar att jag spelat in material i /HDD/Movies och sedan startat där default.

Vill FÖ tillägga att jag är mycket nöjd med boxen annars.

ab12cd34
2010-04-15, 22:00
Jag är IMHO inte särskilt nöjt med den(mediacenter) för närvarande.
Bökigt att hitta filer, uppspelning av material funkar, men pause/ffw gör du på egen risk. Kör PLi 100412.

Jag anser att ett mediacenter skall vara mer intuitivt, vid start kommer man rätt ner i filsystemet, jag hade sett att boxen fattar att jag spelat in material i /HDD/Movies och sedan startat där default.

Vill FÖ tillägga att jag är mycket nöjd med boxen annars.
Är det några filformat som fungerar bättre eller sämre än andra?

nasolopenzi
2010-04-15, 22:27
Kan inte svara på det, bara testat inspelat med denna img.

Gaston64
2010-04-17, 21:30
Är det några filformat som fungerar bättre eller sämre än andra?

Den *ska* klara rubbet mer eller mindre. DTS-ljud bara som pass-through dock. 1080p klaras också. Men det ska tydligen vara lite strul med drivers för närvarande och det verkar inte som om det är prio 1 vid utveckling av nya drivers. Vilket jag iofs är nöjd med eftersom jag har annan mediespelare.

Har bara testat att köra en mkv med 720p och det funkade bra. Kolla runt på VU+-forum så hittar du mer info. Vad jag har förstått är det i nuläget ganska buggigt på mediacenterfronten.

Gaston64
2010-04-19, 13:34
J
Jag anser att ett mediacenter skall vara mer intuitivt, vid start kommer man rätt ner i filsystemet, jag hade sett att boxen fattar att jag spelat in material i /HDD/Movies och sedan startat där default.

För inspelat material finns en egen knapp på fjärrkontrollen för att direkt få upp dessa. Är inte hemma nu så jag kan inte säga exakt hur den ser ut. Jag kör PLi men tror det är samma på övriga images.

Mediecentret verkar dock visa hdd och andra mountade enheter. Lite mer hardcore än en extern mediespelares gränssnitt.

nasolopenzi
2010-04-20, 09:51
För inspelat material finns en egen knapp på fjärrkontrollen för att direkt få upp dessa. Är inte hemma nu så jag kan inte säga exakt hur den ser ut. Jag kör PLi men tror det är samma på övriga images.

Mediecentret verkar dock visa hdd och andra mountade enheter. Lite mer hardcore än en extern mediespelares gränssnitt.


Ohh najs, kolla upp det är du snäll.

Gaston64
2010-04-20, 17:02
Ohh najs, kolla upp det är du snäll.

Knappen till höger om "Menu". Tredje raden nerifrån.

Funkar så i PLi, tror det var så i VTI också.

nasolopenzi
2010-04-21, 09:57
Knappen till höger om "Menu". Tredje raden nerifrån.

Funkar så i PLi, tror det var så i VTI också.

Tack!

Tryckte på help... och där var den.
:rolleyes:

Sorry!

hannhimhe
2010-05-05, 11:52
Early production of Vu+ Duo does not support ‘Deep Standby Recording’.
If the serial number of your box is from MSA5200001 to MSA5201500,
then your box does not support ‘Deep Standby Recording’ feature.http://vuplus.com/?p=103

Inte ett ljud om färgen på fjärrkontroll.

Gaston64
2010-05-05, 12:07
http://vuplus.com/?p=103

Inte ett ljud om färgen på fjärrkontroll.

Nä, funktionen sitter inte i fjärren :)

Även senaste revisionen av boxen (v2.2) levereras ibland med vit fjärr.

hannhimhe
2010-05-05, 12:42
Synd att inte folk förstår att det inte finns något samband mellan färgen på fjärren och mammabrädans utförande.

pex
2010-05-13, 07:37
Är också ute efter en ersättare till min gamla DB7000 och vad jag läst på några utländska forum så ska bildkvaliteten på VU+ vara bättre än 800HD.
Det jag undrar över är om det går att köra mgcam som klient i den för att ansluta mot en newcs-server eller funkar bara cccam? Jag är inte intresserad av den som mediaspelaren utan enbart som en stabil satellit-mottagare, vill gärna höra era erfarenheter av boxen.

ps. Vill påpeka att det delas enbart inom "hushållet" då ungarna också har varsin box...

Gaston64
2010-05-13, 15:33
Det jag undrar över är om det går att köra mgcam som klient i den för att ansluta mot en newcs-server eller funkar bara cccam? Jag är inte intresserad av den som mediaspelaren utan enbart som en stabil satellit-mottagare, vill gärna höra era erfarenheter av boxen.

Mgcam funkar kanon. Grymt stabil box - bara att köpa :)

pege63
2010-05-13, 21:00
Senaste Rev är nu 2.3

Lizzard
2010-05-13, 21:27
Vad är skillnaden 2.2 och 2.3?

hannhimhe
2010-05-13, 21:28
Har VU+ kommit sig för att publicera vad skillnaden mellan alla dessa olika utgåvor är? Första jag hörde talas om var 1.2 och nu har vi 2.3. Intressant att VU+ släpper nya moderkort snabbare än vad OpenSat lyckas släppa mjukvaror.

pex
2010-05-14, 08:37
Då jag kör inspelning från dreamboxarna mot en NAS vilket gör att jag kan se inspelat på valfri box, funkar detta också mot VU+. Om jag inte misstar mej så sparas väl filerna i nåt TS-format, är det samma format för VU+?

pege63
2010-05-14, 20:26
Vad är skillnaden 2.2 och 2.3?
Jag ser ingen skillnad alls mellan 1.3 & 2.3 ser likadant ut
Kan ju vara produktionstekniken på MK som det skilljer på men dom ser samma ut :'(

Leatherface
2010-05-23, 01:44
Då jag kör inspelning från dreamboxarna mot en NAS vilket gör att jag kan se inspelat på valfri box, funkar detta också mot VU+. Om jag inte misstar mej så sparas väl filerna i nåt TS-format, är det samma format för VU+?
Det är enigma2 i Vu+ Duo precis som dm800/dm8000 etc.
Funkar precis likadant.

magah
2010-06-28, 22:12
Jag har problem med mgcamd på min VU+

jag kör med Open Pli och har laddat ner mgcamd till boxen och ändrad i newcamd.list
Men den vill inte ansluta till servern.

vad har jag glömmt? är det något mer än newcamd.list man ska editera?



CWS_KEEPALIVE = 300
CWS_INCOMING_PORT = 21000
CWS = 192.168.0.*** 15*** userX **** 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan newcs
CWS = 192.168.0.*** 15*** userX **** 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan newcs


Filen newcamd.conf kan man lika gärna tabort va?

bpl
2010-06-30, 11:12
newcamd.conf tar du bort, kan va det som är felet...

Annars ska uppgifterna i newcamd.list överensstämma med uppgifterna i newcs.xml då ska det funka...

dennisl
2010-07-14, 08:18
Magah fick du igång det? Gjorde en första installation av pli och testade med mgcam men den kopplar inte sig mot min newcs server eller proxy.

magah
2010-07-15, 22:22
jag tog bara bort newcamd.conf, rullar fint nu.

dennisl
2010-07-17, 16:56
Fick allting att fungera bra igår och jag tror jag sökte och hittade alla kanaler, idag gjorde jag utav någon anledning en ny sökning och nu försvann bl a TV4 HD och Discovery HD. Har gjort ny sökning men kan inte få fram vissa HD kanaler och jag använder PLI. Någon som vet vad det kan bero på?