handdator

Visa fullständig version : Nytt abbonemang av Boxer Mix



kuseman
2010-01-29, 10:11
Hej, Om jag beställer ett nytt Boxer Mix abbonemang, är det högst troligt då att jag kommer få ett kort som är pair:at med någon box? Eller är det så att Boxer inte pari:ar något i nuläget?

addat
2010-01-29, 10:12
Det är 0% trolighet på det eftersom boxer inte pairar sina kort.

kuseman
2010-01-29, 10:27
Låter ju helt kanon, funderar nämligen på att byte från CD (satellite) till Boxer, av den enkla anledningen att tv-korten är så ofantligt mycket billigare :)

addat
2010-01-29, 14:57
Tv-korten är billigare ja, men du får betydligt färre kanaler med sämre kvalité.
Abonnemanget blir dessutom mycket dyrare om man räknar på vad man får betala per kanal.

kuseman
2010-01-29, 15:06
Inte för mig, alla kanaler jag tittar på via CD finns även hos Boxer, så billigare blir det.

Gnor
2010-01-30, 10:04
Det är 0% trolighet på det eftersom boxer inte pairar sina kort.

Hur blir det för de "nya" mpeg4 sändningarna?

addat
2010-01-30, 10:28
Hur blir det för de "nya" mpeg4 sändningarna?

Hur det blir i framtiden är det ingen som vet men någon pairing tror jag inte, eftersom boxer hela tiden har tryckt på att man ska kunna ta med kortet var man än är. Om man då sätter på pairing så att det endast funkar till en apparat faller det argumentet och boxer lär tappa en hel del kunder.
Blir troligen en säkrare form av krypteringssystem som i dagsläget inte går att kortdela om det blir det blir någon högre säkerhet.

Leatherface
2010-01-30, 11:19
Boxer kör redan med pairing i Danmark på MPEG4 kanalerna.
Deras MPEG4 boxar och MPEG4 CA moduler är redan förberett för pairing.
Dessutom kommer det bli övergång till DVB-T2 när HD kanaler kommer och då behövs nya boxar igen.

http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.290096/hdtv-i-marknatet-i-host

addat
2010-01-30, 15:28
Boxer kör redan med pairing i Danmark på MPEG4 kanalerna.
Deras MPEG4 boxar och MPEG4 CA moduler är redan förberett för pairing.
Dessutom kommer det bli övergång till DVB-T2 när HD kanaler kommer och då behövs nya boxar igen.

http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.290096/hdtv-i-marknatet-i-host

De kör inte alls med någon pairing i danmark för då skulle det inte gå att byta kortet mellan olika läsare.
Man måste däremot ha en box eller modul som stödjer den nya viaccess standarden.

marimekko
2010-01-31, 21:52
Mobilitet är en av Boxers primära marknadsföringsargument så att de skulle slänga den hästen i sjön är helt otänkbart.

Leatherface
2010-01-31, 23:45
Det går fortfarande att ta med sig boxen var som helst.
Sen så går det paira kort till flera boxar så det funkar att flytta korten mellan flera boxar.
Sen så säger ju även ett svar från Dillog att dom kör med det.

Svar från Dilog:

99025
Standard single cam som håller på att fasas ut. Godkänd för MPEG2. Fungerar i Svenska marknätet idag med BOXERS MPEG2 utbud.
BOXER lämnar bara kickback vid tecknande av abonnemang fram tills årsskiftet.

99024
Standard single cam som är den aktuella idag. Godkänd för MPEG2/ MPEG4. Fungerar i Svenska och Danska nätet med BOXERS MPEG2/ MPEG4 sändningar
BOXER lämnar kickback vid tecknande av abonnemang.

Om BOXER skulle välja att slå på pairing i sitt nät (vilket de har möjlighet till och redan kör i Danmark) så kommer inte en 99025 att fungera då den är av en tidigare version.

Rekommendationen är därför att köpa 99024 även om den för närvarande är något dyrare.
Båda modellerna har full kompabilitet med samtliga stora tillverkare på den nordiska marknaden.