handdator

Visa fullständig version : Argolis smartreader



linkan77
2010-01-31, 21:38
Har nyss köpt argolis smartreader, men drivrutinerna på www.argolis.com (http://www.argolis.com) går inte att ladda ner:(, går det att göra på något annat vis? använder ubuntu

sleddog
2010-01-31, 22:31
Har nyss köpt argolis smartreader, men drivrutinerna på www.argolis.com (http://www.argolis.com) går inte att ladda ner:(, går det att göra på något annat vis? använder ubuntu

Kanske funkar med smargos drivers, de ser väldigt lika ut...

ab12cd34
2010-01-31, 22:35
Verkar vara problem att bifoga filer men googla på Smargo Drivers så hittar du säkert det du letar efter.

linkan77
2010-01-31, 22:39
Vilka underbara människor ni är på det här forumet:):)

Skall googla å testa:)

ab12cd34
2010-01-31, 22:39
http://www.filefactory.com/file/afh721d/n/Smargo_rar

sleddog
2010-01-31, 23:01
Sen så behöver du inga drivisar för dessa i ubuntu då den identifierar dem som FTDI USB Serial Device converter men det kan vara bra om du vill hårdställa hur de arbetar, jag gör dock detta i windows...

Kör
Mode=Fixed
Frequency=6,00
Kernel=Normal
TMode=1 tror jag
EGT=0

Funkar kalas i kombo med newcs då, om jag har dem som autoswitch så får jag det inte att lira...
Kan även vara värt attt nämna att de läser snabbare om du har USB hubb med strömmatning än om du pluppar in dem direkt i USB porten.

Muggesand
2010-03-08, 20:02
Sen så behöver du inga drivisar för dessa i ubuntu då den identifierar dem som FTDI USB Serial Device converter men det kan vara bra om du vill hårdställa hur de arbetar, jag gör dock detta i windows...

Kör
Mode=Fixed
Frequency=6,00
Kernel=Normal
TMode=1 tror jag
EGT=0

Funkar kalas i kombo med newcs då, om jag har dem som autoswitch så får jag det inte att lira...
Kan även vara värt attt nämna att de läser snabbare om du har USB hubb med strömmatning än om du pluppar in dem direkt i USB porten.

vad kör du med för inställningar i newcs efter du ställt om läsarna i windows? <type>smartreader</type>
och mhz>600</mhz?

sleddog
2010-03-09, 11:02
vad kör du med för inställningar i newcs efter du ställt om läsarna i windows? <type>smartreader</type>
och mhz>600</mhz?

Jag kör dem som <type>phoenix</type> och <mhz>600</mhz> men det verkar inte ha någon betydelse vad jag skriver i mhz för den kör dem som jag ställt dem i windowsprogrammet...

Muggesand
2010-03-09, 12:31
Jag kör dem som <type>phoenix</type> och <mhz>600</mhz> men det verkar inte ha någon betydelse vad jag skriver i mhz för den kör dem som jag ställt dem i windowsprogrammet...

okej, tackar. Få testa detta sen, för när jag körde på smartreader så vägra den känna igen vilka kort som satt i. dock körde jag på 600 och det verkar funka, det funkade dock inte när jag försökte köra på 357 då jag har ställt dom som du i windows.

Edit: har nu varit uppe på vinden o testat. Samma restultat som innan. Den känner inte av korten och det konstiga e att proxyn inte loggar in. Går man in i weben så finns där inga användare, men när man försöker lägga till proxyanvändaren så säger den bara att användaren redan finns! det är grön bock när man kollar readers.. humm

sleddog
2010-03-09, 13:05
okej, tackar. Få testa detta sen, för när jag körde på smartreader så vägra den känna igen vilka kort som satt i. dock körde jag på 600 och det verkar funka, det funkade dock inte när jag försökte köra på 357 då jag har ställt dom som du i windows.

Jag hade problem som fasen med Type även jag, men det funkar då jag har dom som phoenix...

Muggesand
2010-03-10, 10:36
Jag hade problem som fasen med Type även jag, men det funkar då jag har dom som phoenix...

Och man forstätter använda newcs.i686 eller e de som så att man ska byta till newcs.i686.usb som är till infinity-läsaren?

sleddog
2010-03-10, 10:38
Och man forstätter använda newcs.i686 eller e de som så att man ska byta till newcs.i686.usb som är till infinity-läsaren?

Kör på newcs.i686, argolis emulerar en seriell läsare.

Muggesand
2010-03-10, 16:22
fattar inte varför jag inte få det att funka. har även testat med olika inställningar i smartreader-programmet.. inte ens med 357 funkar det :(

sleddog
2010-03-10, 16:38
fattar inte varför jag inte få det att funka. har även testat med olika inställningar i smartreader-programmet.. inte ens med 357 funkar det :(

Hur har du ställt in din läsare i windowsprogrammet?
och posta newcs.xml...

Och vad säger newcs i loggen då då du startar?

Jag har stält in mina så här:
http://www.comhit.net/showpost.php?p=149819&postcount=7

Muggesand
2010-03-10, 18:10
jag har ställt mina likadant, även testat med Tmode=0, testat med autoswitch.. ska posta newcs.xml imorrn förmiddag, jag jobbar nu och börjar jag härjar med servern ikväll när jag kommer hem så slänger frugan ut mig ;)

så jag postar logg o config imorrn.

Tackar för hjälpen!

mjewp
2010-03-10, 18:26
jag har ett comhem kort som jag kör med en sån läsare och jag använder mig inte av programmet för att ställa olika värden på läsaren utan kör direkt såhär.

såhär ser det ut i min newcs.xml det är version 1.67

<name>comhem</name>
<type>smargo</type>
<mhz>600</mhz>
<node>/dev/ttyUSB0</node>
<parity>EVEN</parity>
<reset>normal</reset>
<export>Yes</export>
<enabled>Yes</enabled>
<blocksa>No</blocksa>
<blockua>no</blockua>
<blockga>no</blockga>
<blockc0>no</blockc0>
<carddetect>no</carddetect>
<newcamd_port>15360</newcamd_port>
<autosid>yes</autosid>
<pincode>0000</pincode>
<priority>round</priority>


hoppas det hjälper någon iaf

sleddog
2010-03-10, 18:45
Postar min newcs.xml här, jag kör både canalplus och viasat (gamla kortet)


<readers name="Phoenix">
<device>
<name>canalplus</name>
<type>phoenix</type>
<mhz>600</mhz>
<node>/dev/ttyUSB0</node>
<parity>even</parity>
<reset>normal</reset>
<export>Yes</export>
<enabled>Yes</enabled>
<blocksa>No</blocksa>
<blockua>No</blockua>
<blockga>No</blockga>
<Seca-PPV>no</Seca-PPV>
<crypto-special>No</crypto-special>
<PTShandshake>No</PTShandshake>
<carddetect>yes</carddetect>
<newcamd_port>11000</newcamd_port>
<priority>round</priority>
</device>
<device>
<name>viasat</name>
<type>phoenix</type>
<mhz>600</mhz>
<node>/dev/ttyUSB1</node>
<parity>odd</parity>
<reset>normal</reset>
<export>Yes</export>
<enabled>Yes</enabled>
<blocksa>No</blocksa>
<blockua>No</blockua>
<blockga>No</blockga>
<Seca-PPV>no</Seca-PPV>
<crypto-special>No</crypto-special>
<PTShandshake>No</PTShandshake>
<carddetect>yes</carddetect>
<newcamd_port>11001</newcamd_port>
<priority>round</priority>
</device>

Kör alltså Fixed på min smargo.

Muggesand
2010-03-11, 07:30
så här ser min fil ut idag med mina oranga ad-teknikläsare.
Ska testa att ändra till smargo och 600 som mjewp kör på, för att se vad som händer. har även ställt om läsarna till autoswitch.


<readers name="Phoenix">
<device>
<name>ViaSat</name>
<type>phoenix</type>
<mhz>358</mhz>
<node>/dev/ttyUSB0</node>
<parity>odd</parity>
<reset>normal</reset>
<export>Yes</export>
<enabled>Yes</enabled>
<blocksa>No</blocksa>
<blockua>No</blockua>
<blockga>No</blockga>
<boxkey>xx</boxkey>

<Seca-PPV>no</Seca-PPV>
<crypto-special>No</crypto-special>
<PTShandshake>No</PTShandshake>
<carddetect>yes</carddetect>
<newcamd_port>14500</newcamd_port>
<priority>round</priority>
</device>
<device>
<name>CanalDigital</name>
<type>phoenix</type>
<mhz>358</mhz>
<node>/dev/ttyUSB1</node>
<parity>even</parity>
<reset>normal</reset>
<export>Yes</export>
<enabled>Yes</enabled>
<blocksa>No</blocksa>
<blockua>No</blockua>
<blockga>No</blockga>


<Seca-PPV>no</Seca-PPV>
<crypto-special>No</crypto-special>
<PTShandshake>No</PTShandshake>
<carddetect>yes</carddetect>
<newcamd_port>14501</newcamd_port>
<priority>round</priority>
</device>
</readers>jag använder boxid trots att jag har ett gammalt kort, trodde först nämligen att jag fått ett nytt.

Edit: Ändrade nu till smargo och 600.. vips så rullade det igång så fint så.. :)

alltså, autoswitch i smartreader-programmet och type smargo och 600 mhz i newcs.xml

tackar för all hjälp!

sleddog
2010-03-11, 13:18
Finns nog flera sätt att få det att funka, hur ser din nya newcs.xml ut då du fick det att funka?

Kan ju vara bra att posta det då jag antar att smargoläsarna kan vara lite kluriga och det är bra om det finns en sån här tråd där folk kan reda ut sina problem ;)

Som sagt så funkar min uppsättning kanon, jag fick aldrig till det med auto på mina smargo så därför körde jag dem som fixed.

Minime
2010-03-11, 14:50
@Muggesand (http://www.comhit.net/member.php?u=16937) Rekomenderar dig att ta bort "Boxkey" i från forum inlägget...

Muggesand
2010-03-11, 15:40
Finns nog flera sätt att få det att funka, hur ser din nya newcs.xml ut då du fick det att funka?

Kan ju vara bra att posta det då jag antar att smargoläsarna kan vara lite kluriga och det är bra om det finns en sån här tråd där folk kan reda ut sina problem ;)

Som sagt så funkar min uppsättning kanon, jag fick aldrig till det med auto på mina smargo så därför körde jag dem som fixed.

den ser likadan ut, fast type är ändrat till smargo och mhz är ändrat till 600.

Minime: fixat!

Muggesand
2010-03-11, 18:12
här kommer min nya xml på begäran.


<readers name="Phoenix">
<device>
<name>ViaSat</name>
<type>smargo</type> <------ändarat från phoenix
<mhz>600</mhz> <------ändrat från 358
<node>/dev/ttyUSB0</node>
<parity>odd</parity>
<reset>normal</reset>
<export>Yes</export>
<enabled>Yes</enabled>
<blocksa>No</blocksa>
<blockua>No</blockua>
<blockga>No</blockga>
<boxkey>xx</boxkey>

<Seca-PPV>no</Seca-PPV>
<crypto-special>No</crypto-special>
<PTShandshake>No</PTShandshake>
<carddetect>yes</carddetect>
<newcamd_port>14500</newcamd_port>
<priority>round</priority>
</device>
<device>
<name>CanalDigital</name>
<type>smargo</type> <------ändarat från phoenix
<mhz>600</mhz> <------ändrat från 358
<node>/dev/ttyUSB1</node>
<parity>even</parity>
<reset>normal</reset>
<export>Yes</export>
<enabled>Yes</enabled>
<blocksa>No</blocksa>
<blockua>No</blockua>
<blockga>No</blockga>


<Seca-PPV>no</Seca-PPV>
<crypto-special>No</crypto-special>
<PTShandshake>No</PTShandshake>
<carddetect>yes</carddetect>
<newcamd_port>14501</newcamd_port>
<priority>round</priority>
</device>
</readers>

atc232323
2011-12-12, 07:59
Jag har ett liknande problem, ansåg jag ditt råd och för ett försök. Jag hittade det är wonderful.I hade lösa det efter att hänvisa till ditt svar, tack.