handdator

Visa fullständig version : Kan man kora BOXER+CS under MCE/WIN7 stabilt??



kanonkurtan
2010-02-05, 10:17
Har en strandad HTPC i garderoben, som kanske ska fa en andra chans.
Har ett hauppenague 500-T kort i sig.


Testade MythTV men det var kanonsegt vid kanalbyten, och att konfigurera var inte helt enkelt, trots att jag anser mig vara en medelgod linux nisse...

Fast detta var ju ett par ar sen, och det kanske blivit enklare?

Iden ar att klara BOXERS utbud via ett snyggt o snabbt samt stabilt interface

Finns det nagot till Windows MCE , eller Vista/Win7 sa att man kan avkoda BOXER med min kortserver? Vore nog det basta.

Har testat under MCE+VISTA och det funkar vettigt att ta in TV1 , TV2 o TV4.

Vad rekomenderas??

joxen
2010-02-05, 12:25
www.dvblogic.com (http://www.dvblogic.com) så kan du använda mce ..

juppe
2010-02-05, 13:07
Varför inte testa medieportal www.team-mediaportal.com.

kanonkurtan
2010-02-06, 08:28
Kollat lite på dvblogic, men snurrar det stabilt/smidigt?

Hur mycket måste man hacka för att koppla upp sig mot CSP, eller ligger det stödet redan inne?

Är Mediaportal snabbt/smidigt/stabilt numera?

Blir kanske att ta några gamla diskar o labba lite:-)))

juppe
2010-02-06, 12:53
Jag kör mediaportal som enda lösningen för att titta på tv och tycker det funkar stabilt. Kör iofs inte med boxer, men med både canal digital och comhem. På comhem kör jag bara FTA, men canal digital kör jag CSP och det funkar kanon.

joxen
2010-02-08, 19:02
Kör inte dvblogic utan mediaportalen men om jag förstog dig rätt så tyckte du att mce funkade bra för dig + att du redan hadde en fungerande setup .

ja dvblogic har stöd inbygt bara göra en map som heter plugins och lägga acamden där ..

Personligen tycker jag att mediaportalen kommit en bra bit på vägen till att bli det ända man behöver saknar bara en grym web läsare så man slipper att gå ur varje gång man bara skall titta på något snabbt sen ev en plugin för wodler så vore livet en fest..