handdator

Visa fullständig version : Sidor som säljer billiga Relook/CubeRevo/IPBox? (kloner?)



mr_richard
2010-02-08, 16:58
Någon som provat att beställa från billiga sidor typ crow-sat fast i europa. jag har inte hittat någon annan än de som säljer dreambox cloner.

Lizzard
2010-02-10, 21:58
Finns inte kloner av DGS, enligt tillverkaren har dom betydligt bättre skydd i deras hårdvara jämfört med Dreamboxarna.

mr_richard
2010-02-15, 11:24
Finns inte kloner av DGS, enligt tillverkaren har dom betydligt bättre skydd i deras hårdvara jämfört med Dreamboxarna.
Visst skulle det vara fint om det inte var kloner men jag skulle inte räkna med det till dessa priser. Och visst är det trist med upp till 4 veckors leveranstid och eventuella returer. Men dom svarar på dan om det inte blivit natt hos dom och det är ju mer än vissa andra gör.

http://crown-sat.com/ab-ipbox-9000hd-plus.htm
2200kr+frakt
http://crown-sat.com/ipbox250s-pvr.htm ingen hd...
753kr+frakt
två exempel.

Såg nu att det redan finns trådar som behandlar dessa kina ipboxar...

Motsvarande hos nettosat.
http://nettosat.se/dgstation-cuberevo-ipbox-9000-hd-prisgaranti-484.html
4300kr+frakt
http://nettosat.se/dgstation-cuberevo250hd-pvripbox-91-hd-prisgaranti-632.html
2400kr+frakt

windy22
2010-05-05, 18:52
Tänk på att även om du betalar bara 2200:-+frakt till dem för en 9000 så tillkommer 25% svensk moms på hela beloppet inkl. frakt + någon % i tull+ de avgifter och frakter som svenska tullen debiterar så det blir nog snarare runt 3200-3500:-totalt med dagens växelkurs.
Blir det sen fel på den har man troligtvis 2x4 veckor i frakttid+reparationstiden+mycket dyra returfraktkostnader.
På nettosat-länken ovan så kostar de 3998:- och det ska vara fraktfritt vad jag kan förstå, dessa ser också ut att vara med den (i mitt tycke) snyggare CubeRevofronten.
Det är tveksamt om jag skulle välja att importera själv när det inte skiljer mer mot att köpa här hemma och då slippa allt krångel som blir vid en eventuell reklamation.

Ang. ipbox 250s så är det INTE en CubeRevo HD-box, ipbox 250s är en enkel CubeCafe SD-box så där faller jämförelsen helt.

mr_richard
2010-05-06, 09:53
Jag känner till det där. La även till "ingen hd..." efter 250s för att inga tvivel skulle uppstå. Jag har handlat andra boxar från dom med diverse reklamationer så jag känner till leveranstiderna. Kina är ju en bit bort...

Moms och tull har jag inte betalat på något jag beställt från Kina ännu. Det kanske är min skyldighet att göra det? Men det skulle nog uppstå en del förvirring hos tullen om jag i efterhand skickar in pengar för en vara jag fått hem redan.

Enda problemet som uppstått är att posten stoppat försändelser p.g.a. otydliga fraktsedlar. Men det har inneburit att när dom fått uppgifterna från mig (iform av länk till crown-sats hemsida) så har postbilen kört hem paketet till min dörr istället för att jag behövt hämta på utlämningsstället. Det kanske är vanligt om dom stoppar försändelser på det viset.

En sak värd att tillägga i sammanhanget är att så snabba svar som jag får av crownsat på deras icq/msn och mejl har jag aldrig fått när jag handlat av nettosat. Att det tar tid att skicka saker från andra sidan jorden kan man ju förstå.

Frakten kostar märkligt nog inte mer än inrikespaket.
Dock så har du en poäng och det är fronten på boxen. Och nettosat kan man ju faktiskt åka och hälsa på utan att behöva flyga ett dygn. Sen är det komponenterna i boxarna som iaf jag har mindre förtroende för från crownsat.

Men jag köper förmodligen en azbox nästa gång...


Tänk på att även om du betalar bara 2200:-+frakt till dem för en 9000 så tillkommer 25% svensk moms på hela beloppet inkl. frakt + någon % i tull+ de avgifter och frakter som svenska tullen debiterar så det blir nog snarare runt 3200-3500:-totalt med dagens växelkurs.
Blir det sen fel på den har man troligtvis 2x4 veckor i frakttid+reparationstiden+mycket dyra returfraktkostnader.
På nettosat-länken ovan så kostar de 3998:- och det ska vara fraktfritt vad jag kan förstå, dessa ser också ut att vara med den (i mitt tycke) snyggare CubeRevofronten.
Det är tveksamt om jag skulle välja att importera själv när det inte skiljer mer mot att köpa här hemma och då slippa allt krångel som blir vid en eventuell reklamation.

Ang. ipbox 250s så är det INTE en CubeRevo HD-box, ipbox 250s är en enkel CubeCafe SD-box så där faller jämförelsen helt.

pege63
2010-05-06, 10:14
såg att det även fanns inom EU Estland ett baltland var det iaf och i Polen fanns åxå shipping port.

Lizzard
2010-05-09, 12:05
Så ipbox finns i klonvariant alltså?

mr_richard
2010-05-17, 11:08
Så ipbox finns i klonvariant alltså?
Ja. Jag hade tankar på att prova en eftersom man slipper en mängd strul som följer med db klonerna som timebomb t.ex.