handdator

Visa fullständig version : Webinf fungerar ej DM800



Acidelito
2010-02-12, 17:44
Har försökt massor från och till att få webinf att fungera på min dm800 med gemini 4.4.

Jag får bara sidan kan inte visas när jag går in på dreamboxens ipadress. Har provat att av och återinstallerat webif ett par gånger, ställt in under Plugins och Webinterface vilket ip den skall använda samt port. Starta Webgränsnitt är givetvis även det ifyllt.

Testade att installer littel apache för att se om det behövdes för att få webinterfacet att fungera, men det hjälpte inte heller.

Vad kan jag mer prova för att få igång det?

Acidelito
2010-02-15, 20:41
Ingen som har en aning?

Kan de va så att jag behöver installera om hela imagen för att få igång funktionen?

Tacksam för svar!

Leatherface
2010-02-15, 21:58
Ska funka direkt utan att du behöver göra nåt.
Bara skriva in boxens IP address i webläsaren.
Funkar det inte måste det vara nåt problem med nätverket eller liknande.

Acidelito
2010-02-15, 22:02
Ska funka direkt utan att du behöver göra nåt.
Bara skriva in boxens IP address i webläsaren.
Funkar det inte måste det vara nåt problem med nätverket eller liknande.
Det är inga problem att ansluta till dreamboxen via ftp eller telnet, så felet borde inte ligga i nätverksinställningarna...

matkoh
2010-02-16, 04:51
Hmmm.

Dags att lägga in GP4.7

Leatherface
2010-02-16, 10:31
Testa stänga av Windows brandvägg eller likande för den har ställt till med massa elände hos många.
Har du en router behöver du inte ens ha det igång då routern är en brandvägg.
Webif ska funka oavsett vilken image man kör med så funkar det inte så är det nåt annat som strular.
Men visst att köra en nyare image är normalt alltid bättre iaf.

uffe46
2010-02-16, 10:59
Vilket port nummer har du skrivit in? Bör vara 80
Om du har annat port nummer får du skriva ipadress:portnummer ( ex192.168.0.5:123) i din browser.

sleddog
2010-02-16, 12:07
Jag hade samma problem, och jag avinstallerade bla ssh klienten på min DM800 och då kom webif tebax ;)

Kolla vilka tjänster du kör....

Acidelito
2010-02-17, 18:49
Tack för svaren!

Jag använder port 80 så det bör inte vara problemet, ska testa att ta bort windows brandvägg, men tror inte det är problemet, eftersom jag kunde komma till dreamboxens webserver när jag hade igång little appache.

Har nog även jag ssh plugginet, ska testa att avinstallera det och se om det blir någon skillnad.

Acidelito
2010-02-17, 20:22
Har nu även provat att avinstallera ssh men det gjorde ingen skillnad.

De enda services som körs nu är Online test och Avahi.

sleddog
2010-02-17, 21:00
Har nu även provat att avinstallera ssh men det gjorde ingen skillnad.

De enda services som körs nu är Online test och Avahi.

Testa att ställa om porten i webif så att du ansluter till port 90
och skriv sedan http://dinipadresstilldm800:90 kan ju vara nån knepigt inställning på din router som inte tillåter access på port 80 i ditt lan.

uffe46
2010-02-18, 06:27
kan ju vara nån knepigt inställning på din router som inte tillåter access på port 80 i ditt lan.
:confused::confused::confused:
Funkar internet på lanet, så är inte detta problemet.
Nå gör som Mattoken skrev kör in Gemini 4,7 istället det lär lösa problemt, inte mycket jobb om man använder den inbyggda uppdatering funktionen i Gemini

sleddog
2010-02-18, 10:31
:confused::confused::confused:
Funkar internet på lanet, så är inte detta problemet.
Nå gör som Mattoken skrev kör in Gemini 4,7 istället det lär lösa problemt, inte mycket jobb om man använder den inbyggda uppdatering funktionen i Gemini

Det kan vara så att routern inte vill ha att göra med vissa portar inom lanet, kan ju säga som så att om jag går på min no-ip adress som jag har till en filserverer så kommer jag inte åt den om jag skriver in min no-ipadress....
Däremot så kommer jag åt den via lan IP och andra utifrån kommer åt den via min no-ip så det kan visst vara nåt med routerinställningarna som strular för TS.

absolut_mod
2011-03-31, 16:20
Hur löste det sig med webif? (Har problem liknande detta själv)

crall_b
2011-04-01, 13:17
kan det vara detta felet?
Det löste mitt problem iaf.
http://www.dreamoem.com/showthread.php?343-webinterface-fix