handdator

Visa fullständig version : Enbart HD kanalerna som fungerar



spannande
2010-02-13, 09:35
Jag har ett konstigt problem som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.
Har precis införskaffat en Azbox och tycker mig ha konfigurerat den rätt enligt alla guider som finns på nätet.
Dock när jag ska titta så får jag bara bild på HD kanalerna och de vanliga vill inte avkodas.
Jag kör newcs 1.50 med CSP och kan se att jag loggas in som jag ska och på alla HD kanaler får jag status F som det ska vara men så fort jag slår över på en annan kanal så får NE.
Känns som det är kortet som inte uppdateras men då är det samtidigt konstigt att jag får bild på HD kanalerna tycker jag.
Har dubbelkollat så att det konto jag använder får lov att uppdatera kortet.

juppe
2010-02-13, 15:06
Hej.

Kan mycket väl vara så att kortet är uppdaterat för HD-kanalerna, men inte för dom andra, vad har du för operatör, canal digital, viasat, comhem eller något annat?

Om du har canal digital satelit, ställ dig på discovery channel, så ska kortet bli uppdaterat om newcs och CSP tillåter det, det kan ta ett tag, uppmot 2 timmar.

/Juppe

Leatherface
2010-02-14, 05:13
Det är bara Canal Digital som funkar vad jag vet med HD kanaler i Sverige på andra boxar än deras egna.
Möjligen det funkar på nå mindre kabelnät också.
Det låter som EMM bara har uppdaterats för HD kanalerna.

imported_kalleanka
2010-02-14, 09:57
När vi ändå är inne på ämnet,
Vilka kanaler "sköter" uppdateringen? Antagligen "alla" i stort sett men vissa lite oftare om jag förstått det rätt?
Antar att kanalerna är uppdelade i olika delar,zoner.
Finns det någon lista över det?

Leatherface
2010-02-14, 16:55
Ska inte spela nån roll vilken kanal du står på.
Bara EPG det har betydelse på.

juppe
2010-02-14, 17:06
Enligt CD så spelar det roll vilken kanal du står på.
Jag ringde dom när jag inte hade fått uppdateringar under en hel dag när jag hade stått på Canal+ Hits tror jag det var, då sa dom att jag skulle ställa mig på kanal plats 40, vilket är Discovery Channel, det kunde ta 2 timmar, men efter 30 minuter var allt uppdaterat, så det verkar som att det spelar en viss roll i alla fall. Men vad vet jag.

/Juppe