handdator

Visa fullständig version : Viasat originalkort



npb
2010-03-12, 19:54
Tja!
Finns det någon här som fått azbox p+ att funka med ett viasat originalkort.
Vi snackar alltså ingen cs, bara möjligheten att använda originalkortet i azboxen.

Har testat att confa OpenXCAS/MultiCAS men får det inte att funka.

Oreda
2010-03-12, 21:07
Samma sak för mig!! Får ej igång ViaSat. Har fått igång CanalDigital med CA-modul.

npb
2010-03-20, 17:22
Hur går de får du någon fart på viasat? Själv har jag lagt ner för tillfället. Väntar på en kortläsare från adteknik, tänkte testa att slänga upp en Ubuntu server ist.

Försökte du få det att lira med den internal kortläsaren?

ranchn
2010-03-20, 18:06
Har ni kollat denna tråd?
http://www.comhit.net/showthread.php?t=26717

s25256
2010-03-23, 22:58
Har en Azbox P+. Fungerar att läsa Vias*t originalkort i SmartCard sloten, med MultiCAS_v157D... Jag kan inte mycket om det här, men jag installerade, aktiverade, skrev in min Boxkey i SmartCard Interface och rebootade. Funkar, men jag är inte nöjd med tiden det tar att switcha kanal. Tips någon?

Försöker att få mgcamd att läsa kortet istället, men efter installation kommer jag inte in i SmartCard Interface-konfigureringen :'( Någon misstanke om varför?

npb
2010-03-24, 18:31
Jaha ja, där sr man. Jag får den att läsa kortet med MultiCAS_v157D-4T10.
Men de är fortfarande ingen bild.

En sak som inte känns riktigt bra är att; efter jag skrivit in boxkey, sparat osv... Om jag går tillbaka till SmartCard Interface finns id:et inte kvar. Mao det känns inte som om det sparas ok.

Vilken version av OpenXCAS kör du?

s25256
2010-03-28, 13:47
Ledsen, men kan inte utläsa exakt version av OpenXCAS... trodde bara det fanns OpenXCAS o OpenXCAS2?

Dock är det så att mina sparade SmartCard-inställningar inte heller syns när jag öppnar konfigureringsmenyn igen.